به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از روستانیوز، سید جواد ساداتی نژاد  وزیر جهاد کشاورزی بنا به دعوت معتمدیان وارد آذربایجان غربی شده و در بین اتحادیه‌ها و نمایندگان، مشکلات آن‌ها را شنیده و اظهار داشت :  اولین مسأله و مشکل بخش کشاورزی عدم وجود داده و  اطلاعات بوده  و امکان ندارد بدون داده،  برنامه ریزی و تصمیم‌گیری صحیحی در بخش کشاورزی اتخاذ شود.

هیأت دولت با بسته دو هزار میلیارد تومانی در آذربایجان غربی، وزیر جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی گفت: هیأت دولت در فروردین ماه با یک بسته حداقل ۲ هزار میلیارد تومانی وارد آذربایجان غربی می‌شود و در این سفر سهم آذربایجان غربی از این بسته مشخص می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از روستانیوز، سید جواد ساداتی نژاد  وزیر جهاد کشاورزی بنا به دعوت معتمدیان وارد آذربایجان غربی شده و در بین اتحادیه‌ها و نمایندگان، مشکلات آن‌ها را شنیده و اظهار داشت: اولین مسأله و مشکل بخش کشاورزی عدم وجود داده و  اطلاعات بوده  و امکان ندارد بدون داده، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری صحیحی در بخش کشاورزی اتخاذ شود.

وی با اعلام اینکه رصد خانه کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی مستقر می‌شود، بیان کرد: رصد خانه کشاورزی حامی اطلاعاتی از جمله تعداد و مسئولیت کارکنان و همچنین میزان محصولات و تعداد دام‌ها را داراست.

ساداتی نژاد گفت: تا اواخر دولت سیزدهم تمامی اراضی کشاورزی سنددار می‌شود، در حالیکه هم اکنون تنها ۴ درصد اراضی کشاورزی کشور  سنددار شدند، این امر نیاز به کمک و مساعدت استاندار است.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه، حق سرمایه‌گذاری بنا به اینکه جی دی پی ( تولید ناخالص ملی کشاورزی) ۱۱.۷ درصد است، احقاق نشده است، تصریح کرد: ماکسیمم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور  ۴ درصد بوده در حالیکه سهم  کشاورزی در جذب سرمایه گذار به خوبی ادا نشده است .

وی اعلام اینکه هیأت دولت در فروردین ماه با یک بسته حداقل ۲ هزار میلیارد تومانی وارد آذربایجان غربی می‌شود و در این سفر سهم آذربایجان غربی از این بسته مشخص می‌گردد.

  • منبع خبر : https://www.rustanews.ir/