به گزارش وقایع‌نیوز: حمید سجادی متولد فروردین ۱۳۴۸ در تهران و دارای مدرک دکترای  برنامه‌ریزی  تربیت بدنی است. وی در تاریخ ورزش ایران نام خود را به عنوان یکی از دوندگان سرشناس مطرح کرده و موفق شده افتخارات زیادی نیز کسب کند.

واکنش چهره‌‌های سیاسی و ورزشی به سجادی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش، فهرست وزرای پیشنهادی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، سید حمید سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی برای در اختیار گرفتن مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش وقایع‌نیوز: حمید سجادی متولد فروردین ۱۳۴۸ در تهران و دارای مدرک دکترای  برنامه‌ریزی  تربیت بدنی است. وی در تاریخ ورزش ایران نام خود را به عنوان یکی از دوندگان سرشناس مطرح کرده و موفق شده افتخارات زیادی نیز کسب کند.

در دوران ورزش حرفه‌ای سجادی، رکوردی نبود که به نام او ثبت نشده باشد. نکته جالب توجه اینکه هنوز هم رکورد ماده‌های دوی ۳ هزار متر با مانع، ۵ هزار متر، ۱۰ هزار متر و همچنین دوی ۱۵۰۰ متر داخل سالن و ۳ هزار متر داخل سالن به نام سجادی ثبت است.

در این میان واکنش برخی چهره‌های ورزشی و سیاسی به گزینه پیشنهادی رئیسی در وزارت ورزش کاملا مثبت است که در زیر به چند نمونه اشاره می‌شود:

فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد: دکتر حمید سجادی شایسته رای اعتماد است

فاطمه مقصودی+نماینده مردم بروجرد+وقایع‌نیوز
فاطمه مقصودی،نماینده مردم بروجرد

وی گفت: دکتر حمید سجادی شایسته رای اعتماد برای ‌وزارت ورزش و جوانان است و از این گزینه حمایت خواهم کرد .

فاطمه مقصودی نماینده مردم شهرستان بروجرد گفت: دکتر حمید سجادی شایسته رای اعتماد برای ‌وزارت ورزش و جوانان است و از این گزینه حمایت خواهم کرد .

عضو فراکسیون بانوان ادامه داد: دکتر حمید سجادی ورزش را از صفر شروع کرده و در عرصه قهرمانی به عناوین با ارزشی رسیده و در بالاترین رویداد ورزشی جهان ، المپیک حضور داشته و پس از آن نیز مدیریت در عرصه ورزش را تجربه کرده است که همه این موارد می‌تواند کمک کند که در مسند وزارت ورزش و جوانان موفق باشد .

نماینده مردم بروجرد گفت: برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ابعاد ورزشی بسیار خوب بود و با توجه به برنامه ای که در امور جوانان ارائه داد، توانایی تحول در امور مربوط به این قشر را هم دارد . فاطمه مقصودی گفت: امیدوارم دکتر سجادی سکان وزارت ورزش و جوانان را با قدرت و با تحول به سود مردم به حرکت در آورد .

حمید عزیزی، رییس فدراسیون گلف: جامعه ورزش منتظر همراهی قاطع صحن علنی مجلس

حمید عزیزی+رئیس فدراسیون گلف+وقایع‌نیوز
حمید عزیزی،رئیس فدراسیون گلف

حمید عزیزی با بیان اینکه انتظار جامعه ورزش از رئیس جمهور با معرفی سجادی برآورده شده است، گفت: اهالی ورزش خواستار ممانعت از بلاتصدی ماندن یکی از مهمترین وزارتخانه‌های حوزه اجتماعی کشور توسط فردی از بدنه ورزش است.

حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف با بیان اینکه نمایندگان مجلس در این برهه از زمان یار و هم‌تیمی ورزش و جوانان کشور محسوب می‌شوند، اظهار کرد: روزهای حساس رای اعتماد به کابینه دولت جدید را پیش رو داریم و انتظار جامعه ورزش از رئیس جمهور برای معرفی وزیری از جنس ورزش با معرفی گزینه دارای سابقه قهرمانی ملی و آسیایی و تحصیلات ورزشی در بالاترین سطح به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه و سابقه مدیریت در یکی از حساس‌ترین و مهمترین معاونت‌های وزارت متبوع برآورده شد و اینک منتظر همراهی قاطع صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای ممانعت از بلاتصدی ماندن یکی از مهمترین وزارتخانه‌های حوزه اجتماعی کشور توسط یک فرد ورزشی است.

دبیرکل کنفدراسیون مینی گلف آسیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از نقاط قوت سجادی را سابقه کار در حوزه اقتصاد ورزش عنوان و تصریح کرد: اقتصاد حلقه مفقوده ادوار بدنه ورزش کشور بوده است و سجادی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

بلاتصدی ماندن وزارت ورزش و جوانان روند رشد و توسعه ورزش کشور را با اختلال روبرو خواهد کرد و انتظار جامعه ورزش از مجلس را نیز ابتر خواهد گذاشت.

عزیزی ادامه داد: سجادی از ضریب مقبولیت بالایی در بدنه ورزش برخوردار است که البته ایشان هم این مطالبه به حق جامعه ورزش را بی پاسخ نخواهد گذاشت و با استفاده از بدنه ورزش، دلسوختگان و کارشناسان ورزشی اتفاقات مثبتی را در مسیر توسعه وزارت ورزش و جوانان رقم خواهد زد.

دکتر مسعود خاتمی برنامه‌های دکتر سجادی برای ارتقا سطح نشاط و سلامت جامعه مفید است

دکتر مسعود خاتمی +عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی +وقایع‌نیوز
دکتر مسعود خاتمی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

دکتر مسعود خاتمی معتقد است که برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ابعاد مختلف از جمله سلامتی و نشاط جامعه بسیار مفید است و شایستگی این وزارتخانه را دارد .

دکتر مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت ورزش در ارتقا سلامت و نشاط جامعه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه ی خوبی با دکتر سجادی داشتیم و برنامه‌هایی که ارائه داد بسیار مفید و سازنده بود و اجرای آن در ابعاد کشوری قطعا به سود سلامت و نشاط مردم، بویژه جوانان است .

نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار ادامه داد: با توجه به سابقه ورزشی و مدیریتی دکتر حمید سجادی ، به نظر می‌رسد که برنامه‌های که ارائه دادند می‌تواند رونق ورزش در سطح کشور را بدنبال داشته باشد و قطعا یکی از نیازهای ضروری جامعه هم در شرایط کنونی ارتقا جایگاه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی است که خوشبختانه می‌توان از وزارت ورزش و جوانان انتظار تحقق آن را داشت .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعامل و هم افزایی وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند بخشی از مشکلات جامعه را در راستای سلامتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی حل کند و این اراده در گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان وجود دارد .

هاشمی‌طبا: سرانجام وزیری از بدنه ورزش معرفی شد

مصطفی‌هاشمی‌طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی اظهار کرد: سال‌ها منتظر معرفی وزیری از بدنه ورزش بودیم و اکنون این اتفاق رقم خورده است.

مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی در خصوص توقعات از وزیر ورزش تصریح کرد: باید بر اساس شرایط موجود و داشته‌ها از وزیر ورزش انتظار داشته باشیم و سجادی همین که مدیریت آرامی داشته باشد، منطقی است.

هاشمی‌طبا پیرامون معرفی سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش اظهار کرد: سجادی از بدنه ورزش است، سال‌ها همه می‌گفتند باید یک مدیر ورزشی روی کار بیاید و حالا معرفی شده است.

وی بررسی و اجرای قوانین را مورد توجه قرار داد و گفت: در قانون جدید ۲۷ صدم ارزش افزوده روی هواست و بخش بزرگی از بودجه ورزش از بین رفته است.

نصیری‌نیا: امیدوارم امانتداران مردم فرد اصلح و متخصص را انتخاب کنند

شاهین نصیری‌نیا، قهرمان جهان در رشته وزنه‌برداری+وقایع‌نیوز
شاهین نصیری‌نیا، قهرمان جهان در رشته وزنه‌برداری

قهرمان جهان در رشته وزنه برداری با ابراز خوشحالی از معرفی فردی متخصص، ورزشی و آگاه به امور جوانان به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، بیان کرد: بسیار خوشحال هستم پس از سال‌ها یکی از اعضای خانواده ورزش می‌تواند در این مسند قرار بگیرد.

شاهین نصیری نیا  گفت: دکتر سجادی از خانواده قهرمانان ورزشی است و سال‌ها برای افتخارآفرینی به نام ایران تلاش کرده است، سختی‌ها و مشکلات را می‌شناسد و درد آشناست.

او افزود: وزیر پیشنهادی سال‌ها به عنوان مدیری موفق خدمت کرده و مسئولیت معاونت ورزش قهرمانی را نیز عهده دار بوده است؛ تخصص، نگاه حرفه‌ای، پاکدستی و سلامت حرفه‌ای وی منجر به کسب بهترین نتیجه کاروان ورزشی ایران درالمپیک لندن شد.

ملی پوش اسبق وزنه برداری ضمن قدردانی از آیت‌الله رییسی به خاطر معرفی دکتر سجادی، اظهار داشت: این اقدام رییس جمهوری، بیانگر نگاه ویژه ایشان به خانواده ورزش است که امیدواریم نمایندگان محترم مجلس نیز این مهم را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه ویژه مسئولان به ورزش کشور برای حضور موفق در میادین بزرگ ورزشی گفت: پیروزی و اهتزاز پرچم ایران در آوردگاه‌های بزرگ بین‌المللی از جمله المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی، بیانگر اقتدار ایران اسلامی است.

نصیری نیا همچنین خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم این عزیزان به عنوان امانتداران مردم تحت تاثیر حواشی و جوسازی‌ها قرار نگیرند و فارغ از شرایط، وزرای پیشنهادی را با دقت بررسی و فرد اصلح و متخصص را معرفی کنند.

او افزود: بی‌تردید فرد آشنا به دو حوزه ورزش و جوانان، میتواند در بدنه ورزش نیز از افراد آگاه، کارشناس و متخصص بهره بگیرد و همین مسأله باعث اعتلای و ارتقا جایگاه این دو بخش خواهد شد.

محمد پنجعلی: انتخاب سجادی اتفاق خوبی خواهد بود

محمد پنجعلی+ پیشکسوت فوتبال+وقایع‌نیوز
محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال

پیشکسوت فوتبال گفت: امیدواری همه خانواده ورزش این است که شناخت خوب سجادی از مشکلات و معضلات به او و همکارانش در سطح وزارت کمک کند تا ورزش به سمت ثبات و تحولات خوب برود.

محمد پنجعلی با اشاره به انتخاب حمید سجادی به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان در دولت جدید اظهار داشت: حمید سجادی ورزشکار قدیمی و سرشناس ایران است و از بدنه ورزش و خانواده ورزش محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیرات خوبی در سطح وزارت ورزش ایجاد کند.

او افزود: همه ما سجادی را از سال‌های قبل می‌شناسیم. او در زمان حضورش در سطح اول ورزش از جمله نام آوران و افتخار آفرینان ایران محسوب می‌شد، ضمن این که در سال‌های اخیر در سطح مدیریت هم حضور موفقی را داشته و در این زمینه صاحب نظر است و با توجه به این دو فاکتور می‌تواند به او کمک کند که به خوبی از عهده این مسوولیت برآید.

پیشکسوت سرشناس فوتبال با تاکید بر این که ورزش ما نیازمند کارهای زیرساختی و بنیادی است تاکید کرد: امیدواری همه خانواده ورزش این است که شناخت خوب سجادی از مشکلات و معضلات به او و همکارانش در سطح وزارت کمک کند تا ورزش از نابسامانی‌هایی که با آن روبرو شده، به سمت ثبات و تحولات خوب برود. چون سجادی از جنس ورزش است و به طور قطع می‌تواند در این مسیر به ورزش ما در سطح کلان، بحث بین‌المللی و پایه‌ها کمک کند.

پنجعلی در پایان گفت: کمک به حل مشکل ورزش و همین طور مشکلات جوانان اتفاقی است که می‌تواند به حل مشکلات روحی و روانی و اجتماعی کمک کند که بخش اعظم این اتفاق می‌تواند در وزارت ورزش رقم بخورد.

الهه احمدی، عضو تیم ملی تیراندازی: ورزش کشور به افکار نو سجادی نیازمند است

الهه احمدی، عضو تیم ملی تیراندازی+وقایع‌نیوز
الهه احمدی، عضو تیم ملی تیراندازی

عضو تیم ملی تیراندازی کشورمان با تاکید بر لزوم اجرای تفکرات بدیع در ورزش ایران گفت: ورزش کشور در شرایط حاضر فقط به حمایت از سجادی و افکار نو وی نیازمند است و مطمئنم حضور وی تغییرات مثبت زیادی را همراه خواهد داشت.

الهه احمدی پیرامون معرفی سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حدوداً دو دهه سابقه ورزش حرفه‌ای و هفده سال عضویت تیم ملی را دارد اظهار داشت: مساله و دغدغه مهمی که در ورزش کشور وجود دارد این است که با تغییر دولت، وزیر ورزش نیز بر اساس گرایش دولت جدید تغییر می‌کند و این امر سبب شده در ساختار ورزش افرادی که شناختی در این حیطه ندارند زمان زیادی برای شناخت شرایط و تحلیل مسائل نیاز داشته باشند و با مشکلات جدیدی دست و پنجه نرم کنند و در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها کوتاه مدت خواهد بود و این روند چندسال یک بار تکرار می‌شود.

عضو تیم ملی تیراندازی کشورمان به شناخت خود از وزیر پیشنهادی ورزش اشاره کرد و گفت: دکتر سجادی در دانشگاه در رشته تربیت بدنی استاد من بود و از همان زمان با دیدگاه و طرز تفکر ایشان آشنا شدم؛ یک فرد دغدغه‌مند در ورزش کشور است و در سه حوزه مختلف دانشگاهی، مدیریتی و به عنوان ورزشکار فعالیت داشته و دغدغه جامعه ورزش را می‌داند؛ بنابراین اگر از وی پیشتیبانی و به برنامه‌های ارائه شده او توجه شود و با بهره‌گیری از مشاورین خوب می‌‌تواند از بهترین افراد برای وزارت ورزش و جوانان باشد و امیدوارم این اتفاق رقم بخورد.

وی سوابق ورزشی سجادی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دکتر سجادی رشته سخت دو و میدانی را پشت‌سر گذاشته و کسی می‌تواند قهرمان این رشته شود که توان ذهنی بالایی داشته باشد و وی نیز قطعاً از این توانایی برخوردار است.

احمدی با تاکید بر لزوم اجرای تفکرات بدیع در ورزش ایران گفت: ورزش کشور در شرایط حاضر فقط به حمایت از سجادی و افکار نو وی نیازمند است و مطمئنم حضور وی تغییرات مثبت زیادی را به همراه خواهد داشت.

فینالیست دو دوره رقابت‌های المپیک پیاده‌سازی سیستمی جدید در ورزش را خواسته خود از وزیر پیشنهادی در صورت کسب رای اعتماد عنوان و تصریح کرد: دکتر سجادی باید ترتیبی اتخاذ کند تا افراد جوان و توانمند همانند وی روی کار آیند و چیزی که اکنون نیاز داریم اید‌ه‌های نو است.

عضو پرافتخار تیم ملی تیراندازی ایران ادامه داد: در میادین بزرگ با کشورهای دیگر مقایسه می‌شویم و باید ایده‌های جدیدی را وارد تصمیمات ورزشی کشور و اجرا کنیم تا بتوانیم توقع موفقیت در المپیک و افزایش گرایش افراد جامعه به ورزش را داشته باشیم و برای تحقق این مهم باید بسترها فراهم شود و فراهم‌سازی این بستر وابسته به تفکرات و تصمیمات خروجی از دفتر وزیر است.