معاون وزیر ارتباطات گفت: پیشنهاد وزیر ارتباطات برای تخصیص ۴ درصد از درآمد اپراتورها در قالب تخفیف، به توسعه سریع ارتباطات روستایی، به تصویب رسید و ابلاغ شد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا، یکشنبه – ۵ بهمن- مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در دولت به تصویب رسید که بر اساس آن تا سقف ۴ درصد از درآمد اپراتورها برای توسعه سریع ارتباطات روستایی تخصیص پیدا خواهد کرد.

«حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: بر اساس این مصوبه که پس از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب هیات وزیران نیز رسید، هر ساله تا سقف ۴ درصد از محل تسهیم درآمد اپراتورها، به توسعه ارتباطات روستایی تخصیص پیدا می کند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که این ۴درصد از درآمد سالیانه اپراتورها، صرف توسعه ارتباطات روستاها و حتی مواردی مانند کرونا می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس متن مصوبه اپراتورها یا راسا یا از طریق سایر دارندگان پروانه می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات و با ابلاغ وزارت ارتباطات از محل ۴ درصد تخفیفی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد برای تامین دسترسی روستاها، مدارس، مراکز آموزشی و شبکه ملی اطلاعات و الزامات دسترسی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هزینه کنند.

فلاح تصریح کرد: شرط استفاده از این  ۴ درصد این است که اپراتورها مبالغی که در بودجه سنواتی آن‌ها ذکر شده را تامین کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: این مبالغ، در قالب برنامه از سوی وزارت ارتباطات به اپراتورها داده می‌شود که باید آن‌را انجام دهند. اگر خودشان هم توانایی انجام را نداشته باشند، باید مبلغ پروژه را به دیگر دارندگان پروانه بپردازند تا کار مورد نظر برای توسعه روستایی آغاز شود.

معاون وزیر ارتباطات با این توضیح که این ۴درصد پرداختی اپراتورها، در گذشته مستقیم به خزانه دولت واریز می‌شد اما اکنون و با تصویب این مصوبه بخشی از آن صرف توسعه سریع ارتباطات روستایی می‌شود، افزود: درصدی از درآمد اپراتورها به عنوان تسهیم درآمد در نظر گرفته می‌شود. در اپراتورهای همراه و برای درآمدهای موبایلی این رقم ۲۸.۱ درصد است که براساس مصوبه جدید تا سقف ۴درصد از این مبلغ را در قالب پروژه به اپراتورها واگذار می‌کنیم تا کار توسعه روستایی را پیش ببرند.

او در پایان گفت: امروز –چهارشنبه- این مصوبه همراه با الحاقیه به پروانه فعالیت اپراتورهای همراه و ثابت ابلاغ می‌شود و لازم الاجرا است.