دولت جدید آمریکا شب گذشته به متحدان این کشور اعلام کرد که قصد دارد برای خارج کردن اقتصاد جهانی از بحران کنونی دوباره با آنها همکاری کند.

بهبود اوضاع اقتصاد جهانی، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، روز گذشته به متحدان این کشور اعلام کرد که قصد دارد برای خارج کردن اقتصاد جهانی از بدترین رکودی طی چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده است، دوباره با آنها همکاری کند.

این اقدام تغییر ۱۸۰ درجه‌ای سیاست دولت آمریکا نسبت به سیاست دولت ترامپ در قبال همکاری با متحدان این کشور است؛ چراکه ترامپ رویکردی کاملا مستقل از متحدان آمریکا را در این زمینه در پیش گرفته بود.

ژانت یلن، وزیر جدید خزانه‌داری آمریکا به همتایان خود در گروه ۷ اعلام کرد که واشنگتن به ساختار چندجانبه‌گرایی موجود در جهان متعهد بوده و تقویت متحدانش و مشارکت در فرایند‌های بین المللی از اولویت بالایی برای دولت بایدن برخوردار است.

یلن طی سخنرانی در اجلاس گروه ۷ که به صورت مجازی و ویدئویی و به میزبانی انگلیس برگزار شد، خواستار تداوم اجرای سیاست‌های حمایتی برای بهبود اوضاع اقتصاد جهانی شد و گفت که همین حالا زمان انجام کارهای بزرگ است.

انگلیس نیز در این اجلاس گفته است که مقامات حاضر در باره نحوه کمک به کارگران و شرکت‌هایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند گفت‌وگو کرده و از طرف دیگر به دنبال تداوم تامین مالی عمومی در بلندمدت شده‌اند. در کنار انگلیس و آمریکا ژاپن، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا عضو این گروه هستند.