نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توقع ما از دولتی‌ها آن است که به جای خنثی کردن فرصت‌هایی که مجلس در اختیار آنان قرار داده است، تحریم‌ها را خنثی کنند.

نباید دوباره گرفتار خدعه غربی ها شویم/ دولت فرصت ها را خنثی نکند، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، عباس مقتدایی در واکنش به اظهارات برخی طرفداران دولت مبنی بر اینکه به نفع ما است که طرح گام به گام برای احیای برجام را بپذیریم، اظهار داشت: معدود تفکرات غرب‌گرایی که در داخل کشور وجود دارد، طی سالیان گذشته با ایجاد فشارهای متعدد رسانه‌ای یا نفوذ در بخشی از بدنه اجرایی کشور عملاً منافع ملی را به خطر انداخته‌اند.

وی بیان کرد: آنچه اکنون برای ما ثابت شده این است که دولت‌های غربی و آمریکا بنایی برای همکاری و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و مراودات سازنده با کشورمان بر اساس حقوق بین‌الملل ندارند و آنها در مسیر حرکت خود، به دنبال تضعیف ایران و اعمال فشار برای کاهش قدرت کشورمان هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه این روزها در حال رخ دادن است، نشان می‌دهد که ما به هیچ وجه نباید بیش از این به غرب اعتماد کنیم، چرا که دولت‌های غربی آزمون خود را پس داده‌اند.

مقتدایی متذکر شد: غربی‌ها در بسیاری از مقاطع منافع ایران را به خطر انداختند، نشان دادند که منافع ملت ایران برای آنان ذره‌ای اهمیت ندارد و صرفاً به دنبال کسب منافع خود و تخریب منافع ملی ایران هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این درسی است که ما از روندهای قبلی برجام گرفتیم و مبتنی بر همین تجربه است که رهبر معظم انقلاب سیاست‌هایی را مشخص فرمودند و بر اساس آن باید عمل کرد. ما به غربی‌ها دهها بار فرصت دادیم و در مقابل، دهها بار فریبکاری و مکاری آنان را مشاهده کردیم.

وی گفت: ما باید به جای اتکا به غرب بتوانیم در یک همکاری و تعامل سازنده با آسیا، منافع کشور را تأمین کنیم و نباید مجدداً خدعه غربی‌ها را بپذیریم.

مقتدایی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران حسن نیت و صداقت خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده و این طرف مقابل است که به عهد خود عمل نکرده؛ چه معنایی دارد زمانی که ما بارها امتیاز داده‌ایم و هیچ امتیازی نگرفته‌ایم، بار دیگر به طرف مقابل امتیاز دهیم؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون آمریکایی‌ها یک راه بیشتر ندارند و بازگشت آنان به برجام منوط به اجرای تعهداتی است که پیشتر پذیرفته‌اند و اگر ما بگوییم که می‌خواهیم گام به گام حرکت کنیم، به این معنا است که می‌پذیریم که طرف غربی بدعهدی کرده است اما تاوان آن را خودمان می‌دهیم.

وی اظهار داشت: ما رفع کامل تحریم‌ها و امتیاز ندادن‌های بی‌مورد به غربی‌ها را می‌خواهیم و این موضوعی است که مسئولان اجرایی کشور باید کاملاً به آن واقف باشند و آن را عملیاتی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه این روزها در جریان است، فرصت‌هایی است که مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده برای اینکه دولت با دست پر بتواند در مذاکرات ورود پیدا کند و اکنون خنثی کردن تحریم‌ها توقعی است که از دولت می‌رود نه آنکه دولت فرصت‌هایی را که مجلس در اختیارش قرار داده است، خنثی کند.

مقتدایی تصریح کرد: مجلس با دقت کامل عملکردهای دولت را رصد می‌کند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم به طور ویژه این موضوع را رصد می‌کند و نسبت به موضوع مذکور حساسیت‌های لازم را دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اکنون نگران آن هستیم که دولت فرصت‌هایی را که مجلس به وجود آورده است، نادیده بگیرد و توقع ما از دولتمردان آن است که بیشتر از آنکه مجدداً منافع حزبی و تعلقات خاطر خود را امتحان کنند، به فکر منافع دراز مدت کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در وهله اول باید به همه تعهدات برجامی خود عمل کند، تحریم‌های ظالمانه علیه ایران مرتفع شود، راستی‌آزمایی آن از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و پس از آن، ما مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توانیم احیای مجدد برجام را مورد لحاظ قرار دهیم.