رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت:داوطلبان می‌توانند در روش‌های غیر حضوری، نرم افزار موبایلی و یا دسکتاپی (کامپیوتر) ثبت نام انتخابات را از سایت entekhabat.moi.ir دانلود ‌کنند.

تشریح روش‌های چهارگانه ثبت نام انتخابات شوراهای شهر، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در مورد روند ثبت نام الکترونیکی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر، گفت: در این دوره از انتخابات برای ثبت نام شورهای شهر ۴ روش را پیش بینی کردیم و ۲ روش غیر حضوری و روش های دیگر حضوری است.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند در روش‌های غیر حضوری، نرم افزار موبایلی و یا دسکتاپی (کامپیوتر) ثبت نام انتخابات را از سایت http://entekhabat.moi.ir دانلود ‌کنند.

شجاعان تاکید کرد: دو روش حضوری دیگر، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام و ثبت ­نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان‌های کشور است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری مانورهایی برای کاهش مشکلات اپلیکیشن‌های ثبت نامی تصریح کرد: برای کسانی که می‌خواهند از طریق ثبت‌نام غیر حضوری در انتخابات شوراهای شهر شرکت کنند ما به دو شیوه احراز هویت را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در شیوه اول که توامان هم رخ می‌دهد، باید کسی که ثبت‌نام می‌کند، شماره تلفن همراهی به نام خود فرد داشته باشد و ما شماره موبایل و شماره ملی فرد را کنترل می‌کنیم که مربوط به خود فرد باشد، بعد از اینکه اطلاعات وارد شد یک رمز عبور می‌خواهد که فرد برای خود یک رمز انتخاب و وارد سامانه می‌کند که اگر خواست بعدا هم مراجعه کند از همین رمز استفاده کند.

شجاعان بیان داشت: پس از آن ما اطلاعات یک کارت بانکی معتبر که رمز پویا دارد را خواهیم خواست که حتما باید به اسم فرد باشد. این اطلاعات فقط برای احراز هویت خواهد بود و هزینه اینکار ۱۲۰۰ ریال خواهد بود. 

تشریح روش‌های چهارگانه ثبت نام انتخابات شوراهای شهر