جلسه هم اندیشی مسئولیت های اجتماعی به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم منطقه سرخون با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان ذی ربط برگزار شد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در آذرماه سال جاری براثررانش زمین بخشی از خطوط لوله مارون به اصفهان در منطقه سرخون دچار پارگی شد و منجر به جاری شدن نفت خام در مسیر این خط لوله شد، براین اساس مسئولیت اجتماعی اقدامات گسترده ای برای کاهش مشکلات مردم صورت گرفته است.

دراین جلسه مقرر شد علاوه بر اقدامات انجام شده یک کارگروه با همراهی زیبا اسماعیلی؛ مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در مسئولیت های اجتماعی؛ یکی از نمایندگان مجلس و برخی همکاران منطقه تشکیل شود تا در ادامه اعضای کارگروه به صورت تمام وقت به بررسی و حل مشکلات مربوط به منطقه سرخون بپردازند.

همچنین طی این جلسه تصمیم گرفته شد تا با بررسی های میدانی و صحبت با افراد روستایی منطقه فرآیند نیازسنجی صورت بگیرد و پس از شنیدن اظهارات و نیازهای مردم منطقه گزارش کاملی تهیه و به مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ارائه شود تا ضمن برآوردهای مالی، انجام اقدامات لازم صورت بگیرد.

این درحالی است که اقدامات دیگری به منظور ایجاد امکانات رفاهی، ورزشی، بهداشتی، تفریحی نیز با استفاده از پتانسیل های منطقه درحال بررسی است.

گفتنی است، از زمان وقوع حادثه تا کنون تعداد ۳۰ هزار ماسک سه لایه پزشکی، ۹ هزار شیر پاکتی، ۲۷۰۰ جعبه پودر رخشویی در میان مردم این منطقه توزیع شده است. همچنین با بکارگیری ۲۰۰ نفر از نیروهای بومی در کنار دیگر همکاران و استفاده از ماشین الات شهرداری با پرداخت هزینه به پاکسازی منطقه پرداخته شده است.