رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در نظر داریم با همکاری کمیته امداد طرح وکیل خانواده را برای خانواده های تحت پوشش این مرکز اجرا کنیم.

بررسی طرح «وکیل خانواده» برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح «وکیل خانواده» در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: ما فعلاً در حوزه «وکیل خانواده» و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، طرح روی میزی نداریم اما پیشنهادمان این است که مثل پزشک خانواده، هر خانواده هم یک وکیل داشته باشد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که در امر سلامت شعارمان این است که «پیشگیری بهتر از درمان» است، در مباحث حقوقی هم می‌گوئیم پیشگیری بهتر از درمان است و به همین دلیل معتقدیم هر خانواده باید یک وکیل داشته باشد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه افزود: در حوزه وکالت اگر فردی قبل از اینکه قراردادی را امضا کند یا اقدام این‌چنینی انجام دهد، اگر از یک اهل فن مشورت بگیرد، امکان افتادن در چاله‌اش به سمت صفر می‌رود.

بهادری جهرمی بیان کرد: در حال حاضر اقداماتی در حوزه «وکیل محله» انجام شده و هر مسجد، یک حقوقدان دارد و مردم در بیشتر محلات به وکیل دسترسی دارند.

به گفته وی، هنوز در حوزه «وکیل خانواده» اقداماتی انجام نشده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تأکید کرد: در تفاهمنامه‌ای که مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با کمیته امداد داشته است، قرار شد که بررسی کنیم اگر امکان عملیاتی‌اش فراهم باشد، حوزه خدمات معاضدتی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته را به سمت وکیل خانواده توسعه دهیم.

وی اظهار کرد: قرار است به هر خانواده تحت پوشش کمیته یک وکیل معرفی کنیم و امورات حقوقی آن خانواده را به دست وکیل بسپاریم البته این موضوع برنامه اقدام ما نبوده بلکه فقط طرحی است که اعلام شده و باید بررسی شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما ظرفیت عملی کردن این طرح را دارید؟ گفت: بله ظرفیتش را داریم و به نظر می‌رسد این طرح شدنی باشد و امیدواریم سال آینده بتوانیم چنین اقدامی را انجام دهیم.

بهادری جهرمی در پایان گفت: فعلاً قرار است تعداد خانواده‌ها و وکلا به همراه پراکندگی‌شان را بررسی کنیم سپس خدمات وکیل معاضدتی برای هر خانواده را شروع کنیم.

بررسی طرح «وکیل خانواده» برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد