نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه «مشارکت حداکثری» یکی از اصول 4 گانه جریان انقلابی در انتخابات پیش روست، گفت:‌ با مشارکت پایین، هیچ دولتی قوت کافی نخواهد داشت.

مشارکت حداکثری در انتخابات، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،‌ مالک شریعتی ‌نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که هر چه مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد، دولتی که از دل آن انتخابات بیرون می‌آید، قوی‌تر خواهد بود و اساساً‌ یکی از پایه‌های قدرت دولت آینده همین خواهد بود و با مشارکت پایین، هیچ دولتی قوت کافی نخواهد داشت.

وی با اشاره به ۴ اصل مدنظر جریان انقلابی در خصوص انتخابات آینده اظهار داشت: این ۴ اصل عبارتند از «مشارکت بالا»، «انسجام و وحدت جریان انقلاب»، «پیروزی در انتخابات» و «تشکیل دولتی کارآمد، قوی و پاسخگو».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت بالا از این جهت مدنظر است که منجر به حفظ و استحکام بنای نظام اسلامی می‌شود، گفت: برای جریان انقلابی، حفظ نظام و انقلاب و تقویت آن، در اولویت قرار دارد.

رضایت از عملکرد دولت روحانی به ۱۰ درصد رسیده است

شریعتی نیاسر در ادامه با بیان اینکه برای تحقق مشارکت حداکثری باید ابتدا عوامل مؤثر در کاهش مشارکت بررسی و تدبیر شود گفت:‌مهمترین عامل در کاهش مشارکت در هر انتخابات، عملکرد مسئولان مستقر در آن زمان است و در رابطه با ریاست جمهوری نیز اگر مردم از عملکرد دولت مستقر راضی باشند مشارکت بالا می‌رود، چه دولت مستقر و نامزدهای نزدیک به آن رأی بیاورند و چه رأی نیاورند؛ مهم این است که مردم امید خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: اما در صورتی که مردم از دولت مستقر ناراضی باشند، حس ناامیدی آنها را از مشارکت گسترده باز می‌دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز مردم در پایین‌ترین حد رضایت از دولت مستقر در سا‌ل‌های پس از انقلاب تاکنون قرار دارند و میزان محبوبیت از این دولت و رئیس جمهور، بر اساس اکثر نظرسنجی‌ها و پژوهش‌های معتبر، کمتر از ۱۰ درصد شده است و این موضوع برای ما نیز صرفنظر از موافق بودن یا نبودن با دولت فعلی، تلخ و ناگوار است.

باید آسیب‌های موجود در دولت فعلی، با ارائه «راهکار جایگزین» باید بررسی شود/ ۲ خطر انتقاد بدون راه حل

شریعتی نیاسر با اشاره به اقدامات ضروری و لازم در ماه‌های آینده عنوان کرد: باید آسیب‌های موجود در این دولت را شناسایی و احصاء کرد و برای آنها راه‌حل ارائه داد؛ چرا که نقد و انتقاد صرف کافی نیست و باید برای وضعیت موجود راهکار جایگزین ارائه کرد.

وی تأکید کرد: اگر راهکار جایگزین ارائه نشود و تنها به انتقاد از دولت بسنده شود دو نتیجه تلخ در پی دارد که عبارتند از: ناامیدی و عدم مشارکت مردم و نیز ارائه راهکارهای جعلی توسط کسانی که دلسوز انقلاب و کشور نیستند. از جمله این راهکارهای جعلی و مقطعی نیز، تأکید بر مذاکره و امید به خارج از کشور است که تجربه سالیان اخیر نشان داده این راهکار، مشکلات را بیشتر می‌کند.

مفهوم «دولت جوان حزب‌اللهی»/ اصرار بر سن پایین رئیس‌جمهور، موضوعیت ندارد

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین در خصوص راهبرد «دولت جوان حزب‌اللهی» در انتخابات آینده و لزوم نگاه دقیق به مفهوم این راهبرد گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند، این راهبرد به معنی کنار گذاشتن تجربه بزرگان نیست و اگر مدل مدیریت «حاج ‌قاسم» را در جریان دفاع و مقاومت در منطقه ببینیم، متوجه می‌شویم که خود ایشان به عنوان یک شخص با تجربه، دائم در حال تلاش در خطوط مقدم بود و بدنه جریان مقاومت را از جوانان ایرانی، عراقی، سوری و دیگر کشورهای آزاده تشکیل داد.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: همین مدل فرماندهی و مدیریت شهید سلیمانی برای دولت جوان حزب‌اللهی هم قابل اجراست؛ یعنی افراد باتجربه با نگاه به جوانان متخصص و متعهد و با بکارگیری آنان در کارها، باعث همراهی همه بدنه اجرایی خواهند شد و لذا اصرار بر سن پایین رئیس‌جمهور، از این جهت هیچ معنایی نداشته و موضوعیت ندارد.