منابع آگاه به رویترز خبر دادند که پالایشگاه‌های هندی به دنبال این هستند که واردات نفت خام خود از عربستان را در ماه می، یک چهارم کاهش دهند.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، منابع آگاه به رویترز خبر دادند که پالایشگاه‌های هندی به دنبال این هستند که واردات نفت خام خود از عربستان را در ماه می، یک چهارم کاهش دهند.

این اقدام به دنبال اختلاف نظر هند و اوپک و بزرگترین تولیدکننده آن، عربستان، صورت می‌گیرد. گزارشات حاکی از آن است که درخواست هند برای افزایش تولید نفت اوپک و کاهش قیمت نفت، از سوی این گروه نادیده گرفته شده است.

این منابع آگاه که درخواست کردند نامی از آنها برده نشود، می‌گویند: شرکت ملی نفت هند، شرکت سوخت هندوستان، شرکت سوخت بهارات و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مانگالور، آماده می‌شوند در ماه می ۱۰.۸ میلیون بشکه نفت سعودی وارد کنند.

یکی از این منابع آگاه به رویترز گفت که این اقدام در راستای اهداف دولت هند برای کاهش وابستگی به نفت خام خاورمیانه بوده است. او می‌گوید پالایشگاه‌های دولتی هند که ۶۰ درصد ظرفیت پالایشگاهی روزانه ۵ میلیون بشکه‌ای این کشور را در دست دارند هر ماه به طور متوسط بین ۱۴.۷ تا ۱۴.۸ میلیون بشکه نفت خام سعودی را وارد می‌کردند.

منابع آگاه اضافه کردند از آنجایی که نفت ارسالی برای ماه آوریل قبل از اجلاس اوپک پلاس و تصمیم آن برای عدم افزایش تولید نفت خام در اوایل مارس، پیش‌خرید شده بود، پالایشگاه‌های هند نمی‌توانند واردات خود از عربستان را در این ماه کاهش دهند.

هند سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت خام جهان است و ۸۰ درصد از نفت خام مورد نیاز خود را وارد می‌کند و وابستگی سنگینی به واردات نفت خام از خاورمیانه دارد.