به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از “اقتصاد سالم”، مجید معتمدی _ روزنامه نگار: حالا دیگر همگان می‌دانند که “ترکیه و آذربایجان” ۲ همسایه ی شمال غربی کشورمان به دنبال اجرای توطئه محور عربی_اسرائیلی_آمریکایی برای اشغال نوار مرزی ایران با کشور ارمنستان و در نتیجه، مسدود کردن مسیر و کریدور ترانزیتی ایران به سمت اروپا هستند.

کدی که رهبری به ترکیه و آذربایجان ارسال کرد، فرمانده کل قوا روز گذشته پیام و کُد بسیار مهمی را به ۲ کشور همسایه که در دامِ توطئه کشورهای ایران ستیز افتاده اند؛ ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از “اقتصاد سالم”، مجید معتمدی _ روزنامه نگار: حالا دیگر همگان می‌دانند که “ترکیه و آذربایجان” ۲ همسایه ی شمال غربی کشورمان به دنبال اجرای توطئه محور عربی_اسرائیلی_آمریکایی برای اشغال نوار مرزی ایران با کشور ارمنستان و در نتیجه، مسدود کردن مسیر و کریدور ترانزیتی ایران به سمت اروپا هستند.

می‌خواهند با تصرف مرز زمینی ایران با ارمنستان (راهروی زنگ‌زور)؛ ارتباط ایران با خاک اروپا را قطع و محور ترانزیتی ایران را مسدود کنند+اکوپرشین

این توطئه در حالی ست که ایران به تازگی به سازمان کشورهای پیمان شانگهای پیوسته و از سوی دیگر با مشارکت کشور چین در حال احیای جاده ابریشم است و این ۲ عامل نیز تاثیر به سزایی در تقویت مسیر و جایگاه محور ترانزیتی کشورمان در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوبِ آسیا و اروپا خواهد داشت.

همین عامل اتاق فکرِ محور سعودی_اسرائیلی_آمریکایی را وا داشت به دنبال محروم کردنِ ایران از مزایای این کریدور ترانزیتی باشد که به دنبال آن توطئه حمله ی کشور آذربایجان به نوار مرزی ارمنستان با ایران طراحی شد تا با تصرف این منطقه؛ تنها راه ایمن و بدون دردسر برای عبور کامیون های ایرانی به سمت اروپا، مسدود شود و به دنبال آن با دور زدن ایران، کریدور جدیدی با محوریتِ پاکستان، ترکیه و آذربایجان برای ترانزیت کالا به اروپا ایجاد شود.

کشورهای ایران‌ستیز به دنبال پیباده کردن این نقشه و ایجاد مسیر و کریدور ترانزیتی جدید به اروپا، به جای مسیر فعلی که از ایران عبور می‌کند هستند/خر قرمز+اکوپرشین

در چند ماهه اخیر نیروهای امنیتی و نظامی ایران متوجه این توطئه شدند و در نهایت وقتی رایزنی های سیاسی و دیپلماتیک نتیجه نداد، در ۲ هفته اخیر نیروهای ارتش و سپاه ناچار به حرکت و استقرار در مرزهای شمال غربی کشور برای حفاظت از امنیت و منافع حیاتی ایران در منطقه شدند.

با اینکه انتظار می رفت کشور ترکیه و به ویژه الهام علی اُف دیکتاتور آذربایجان با اقداماتِ تدافعیِ ایران از توطئه خود عقب نشینی کنند، اما ظاهرا این ۲ کشور تحت فشارها، تطمیع‌ها و حمایت‌های سعودی_اسرائیلی_آمریکایی؛ همچنان در فکر اجرای پروژه خود هستند.

در چنین شرایطی مقام معظم رهبری روز (یکشنبه) در مراسم ارتباط تصویری با فرماندهان و یگان‌های نظامی حاضر در دانشگاه افسری امام حسین ع، اشاره ای کوتاه نیز به وقایع اخیر در مرزهای شمال غربی کشور داشته و با تاکید بر عدم حضور ارتش های بیگانه و دشمن در منطقه فرمودند:” آن کسانی که برای برادران خود چاه می کنند، خودشان اول در چاه می افتند”.

نکته بسیار مهم در این سخنان، ادبیات و لحن فرمانده کل قوا در مورد وقایع اخیر بود که علی رغم قاطعیت؛ “پدرانه” و از جایگاه برادری و دوستی با کشورهای همسایه بود.

مقام معظم رهبری با این جملات و به کار بردنِ کلمه برادر، به ۲ کشور همسایه یادآوری کردند که ما همگی برادر هستیم و پدرانه به آنها توصیه کردند از اقدامات خلاف روابط همسایگی و برادری؛ دست بکشند.

ایشان در عین حال با قاطعیت هشدار دادند که در غیر این صورت، آنکه برای برادر خود توطئه‌چینی کند، ناگزیر مقهور واکنش دفاعی برادرش نیز خواهد شد.

در این شرایط ناظران و کارشناسان حوزه ی دفاعی امیدوارند ۲ کشور ترکیه و آذربایجان با عقلانیت، کُد و پیام کوتاه اما راهبردی، راهگشا و دقیق حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را دریافت کرده و باعث هدررفت زمان و انرژی کشورهای همسایه به نفع بیگانگان و کشورهایی همچون عربستان سعودی و اسرائیل و کمپانی‌های اسلحه‌سازی غربی و آمریکایی که به دنبال جنگ برای فروش بیشتر سلاح‌های خود هستند، نشوند.