به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: فستیوال بین المللی IFF 2022  بیست و ششم مارچ یک روز قبل از مراسم رسمی اسکار برندگان خود را  در شهر لس آنجلس آمریکا معرفی کرد.

کسب ۲ جایزه فستیوال بین‌المللی IFF 2022 آمریکا توسط کارگردان ایرانی، فریبا عرب، تهیه کننده و کارگردان ایرانی ساکن امریکا در مراسم اختتامیه فستیوال بین المللی IFF 2022 در بخش فیلم کوتاه موفق به کسب دو جایزه شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز: فستیوال بین المللی IFF 2022  بیست و ششم مارچ یک روز قبل از مراسم رسمی اسکار برندگان خود را  در شهر لس آنجلس آمریکا معرفی کرد.


در سومین دوره این فستیوال بین المللی فیلم های زیادی از کشورهای مختلف از قاره های امریکا، اروپا، آفریقا و آسیا شرکت داشتند که توسط هیات ژوری به دقت مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند.


در مراسم اختتامیه این فستیوال در بخش فیلم کوتاه «فریبا عرب» تهیه کننده و کارگردان ایرانی ساکن امریکا موفق به کسب دو جایزه شد.
فریبا عرب برای فیلم «آشیانه خالی» دیپلم افتخار و جایزه بهترین تهیه کننده این دوره از فستیوال را کسب کرد و «یاسر طالبی» کارگردان و مستند ساز ایرانی نیز جایزه بهترین کارگردانی را در بخش فیلم کوتاه برای فیلم «تنها نخواهم ماند» کسب کرد. 

همچنین به خاطر عدم امکان حضور یاسر طالبی در این فستیوال خانم فریبا عرب به عنوان تهیه کننده این فیلم و به نمایندگی از طرف کارگردان این جایزه را دریافت کرد.


از ویژگی های جالب این دوره از جشنواره حضور «مایکل مدسن» و «ماشا منش» بازیگران شناخته شده و سرشناس دنیای هالیوود در اختتامیه این جشنواره بود.

به گزارش روابط عمومی فیلم، مایکل مدسن که پیش از این در چند فیلم کوئینتن تارانتیو از جمله فیلم بیل را بکش بازی کرده است، در این دوره از جشنواره برای بازی در فیلم «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی توسط هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفت.


همچنین منش، بازیگر ایرانی تبار دنیای هالیوود که با سریال «آشنایی با مادر» در ایران شناخته شده است نیز از دیگر میهمانان ویژه این مراسم بود.

گفتنی است؛ در این دوره از فستیوال «فرهاد اصلانی» بازیگر سینمای ایران نیز به خاطر بازی در فیلم ستاره بازی جایزه بهترین بازیگر را کسب کرد.


فستیوال بین المللی IFF  یکی از فستیوال های رده Gold در آمریکا است که همه ساله قبل از مراسم رسمی اسکار در شهر لس آنجلس برگزار می شود و منتخبان خود را در بخش های مختلف معرفی می کند.