کمالوندی: صنعت هسته ای کشور یکی از صنایع متنوع و بسیار پیشرفته در سطح جهانی است سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص برنامه پیش روی سازمان و توسعه فعالیت های آن گفت: یکی از مواردی که در مراسم روز ملی فناوری هسته ای رونمایی شد، سند 20 ساله توسعه صنعت هسته ای بود که در حقیقت دورنما و نگاه بلند سازمان و اینکه به کجا می خواهد برسد را مشخص می کند.

در حاشیه برگزاری مراسم سالروز ملی فناوری هسته ای در سالن اجلاس سران؛

کمالوندی: صنعت هسته ای کشور یکی از صنایع متنوع و بسیار پیشرفته در سطح جهانی است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص برنامه پیش روی سازمان و توسعه فعالیت های آن گفت: یکی از مواردی که در مراسم روز ملی فناوری هسته ای رونمایی شد، سند ۲۰ ساله توسعه صنعت هسته ای بود که در حقیقت دورنما و نگاه بلند سازمان و اینکه به کجا می خواهد برسد را مشخص می کند.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ملی فناوری هسته ای در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت در سالن اجلاس سران برگزار شد، به تشریح اقدامات و تلاش های متخصصان و پژوهشگران سازمان انرژی اتمی در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: امروز در سالروز ملی فناوری هسته ای ۷۷ دستاورد مربوط به سال ۱۴۰۰ در نمایشگاه ارائه شد و ۹ مورد از آنها با حضور رییس جمهور محترم در سالن رونمایی شد. این دستاوردها در ۴ حوزه اصلی تحقیق و توسعه، سوخت، رادیوداروها و موارد دارای استفاده های مختلف قرار می گیرند. از جمله می توان به سه نمونه رادیودارو اشاره کرد که یکی از آنها بخصوص برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: در کشورمان مواردی از رادیوداروهای تشخیصی داریم اما در حوزه درمان سرطان ها رادیونوکلئید تربیوم ۱۶۱ از رادیوداروهای مهم محسوب می شود. همچنین دستاوردهایی در حوزه های مختلف لیزر و دوتره ها در سالن رونمایی شد.
کمالوندی تاکید کرد: دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه جنبی سالن اجلاس که فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ماه خبرنگاران می توانند از آن بازدید داشته باشند، نشان می دهد سال گذشته برای همکاران ما سال پرکاری بوده است. و الحمدلله منشاء خدمات زیادی شدند.