کمپین کشاورزان؛ اعتراضی ملی و نه صنفی، کارزار «اعتراض به قیمت ناعادلانه گندم» مدتی است که از سوی کشاورزان شروع شده و از چند هزار امضا گذشته است.

کمپین کشاورزان؛ اعتراضی ملی و نه صنفی، کارزار «اعتراض به قیمت ناعادلانه گندم» مدتی است که از سوی کشاورزان شروع شده و از چند هزار امضا  گذشته است.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از انصاف‌نیوز: اعتراض به سیاست‌های ضد تولیدی، که کشاورزی و دامداری این سرزمین را هدف گرفته است، نه تنها این صنف را متضرر می‌سازد بلکه امنیت غذایی کشور را با تهدید جدی روبرو خواهد ساخت.

در سال‌های گذشته بارها در خصوص وضعیت بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری هشدار دادیم.

روزی که به‌ دلیل‌ سیاست‌های ضد تولیدی و پایین نگهداشتن قیمت عرضه نسبت به هزینه‌ها جوجه‌ها زنده به گور می‌شدند!

روزی که دامداران ناتوان از تهیه آذوقه مجبور به کشتار دام‌های مولد شدند! ما هشدار دادیم و حال شاهد تکرار آن سیاست‌ها در اصلی‌ترین محصول کشاورزی کشور هستیم.

سیاست غلط و ضد تولیدی دولت، گندمکاران کشور را هدف گرفته است.

تعیین قیمت ناعادلانه و انحصاری کردن بازار گندم، نابودی کشاورزی و به تبع آن کمبود فراگیر غذا را در پی خواهد داشت.

امروز تک تک آحاد ملت شریف ایران از کشاورز و کارگر تا فعالین سیاسی، مدنی و شخصیت‌های ذی نفوذ وظیفه دارند در برابر سیاستی که به زیان میلیون‌ها کشاورز تولید کننده و به سود انگشت شمار وارد کننده رانتی و قاچاقچی سازمان یافته عمل می‌کند، بایستند.

این کارزار، کارزاری صنفی نیست، کارزاری ملی است.

اگر نمی خواهیم سفره هایمان بیش از این کوچک شود، اگر نمی‌خواهیم در آمد کشور با نام واردات مواد غذایی توسط افرادی محدود تاراج شود، اگر نمی خواهیم موج جدیدی از مهاجرت کشاورزان به فنا رفته را در حاشیه شهرها ببینیم، اگر نمی خواهیم استقلال کشور چنان تضعیف شود که در برابر تامین مواد غذایی کشور از ابرقدرتها تمکین کنیم، اکنون باید صدای کشاورزانمان باشیم.

کشاورزان ما چیز زیادی نمی‌خواهند، آنها می‌گویند: محصول ما را ارزان نخرید،  یارانه دولتی نمی‌خواهیم! به محصول ما به همان اندازه ارزش بدهید که از کشاورز بیگانه می‌خرید!

حال که  همانند کشورهای توسعه یافته از کشاورز حمایت فراگیر نمی‌کنید، لااقل در حد همین کشور جنگ‌زده همسایه‌مان عراق، به امنیت غذایی کشور توجه کنید.

اگر دولت از کشاورز حمایت نمی کند، حداقل بر او ظلم نکند و روزی فرزندانشان را با خرید انحصاری به تاراج نبرد، در حالی که همه ارکان اقتصاد را به سوی آزادسازی می‌برید کشاورزان را استثمار نکنید.  دولتی که توان کنترل قیمت نهاده‌های تولید از ادوات و ماشین‌آلات تا کود و سموم  را ندارد با چه استدلالی خواهان‌ تثبیت قیمت محصول کشاورز است؟

برای اصلاح سیاست‌های تولید کشور، برای حفظ امنیت غذایی، برای جلوگیری از موج جدید مهاجرتها و تبعات اجتماعی فراوان آن، امروز به کارزار “اعتراض به قیمت ناعادلانه گندم” بپیوندیم و از دولت بخواهیم به قوانین جاری کشور تمکین و از هر گونه استدلال استثماری نسبت به کشاورزان بپرهیزد.