به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز نقل از ورزش سه، با پایان بازی پورتو مقابل پاکوش دفریرا دوربین شبکه‌ اسپورت تی‌وی پرتغال سریع از روی نیمکت آبی‌پوشان میهمان، مهدی طارمی را از بین جمعیت شکار کرد.

کولاک مهدی طارمی دو پاس یک گل، آقای پاس گل جدید پرتغال، این دو نفر از بازی کنار هم لذت می‌برند. خوب است آمار آخرین بازیشان را مرور کنیم: طارمی یک گل و دوپاس گل، اوانیلسون دو گل و یک پاس گل!

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز نقل از ورزش سه، با پایان بازی پورتو مقابل پاکوش دفریرا دوربین شبکه‌ اسپورت تی‌وی پرتغال سریع از روی نیمکت آبی‌پوشان میهمان، مهدی طارمی را از بین جمعیت شکار کرد.

طارمی با همان چهره‌ بی‌خیال و البته خوشحال و در حالی که لباس گرم بر تن داشت، با بازیکنان دست می‌داد و به سمت مرکز زمین می‌رفت تا آیین تشکر از هواداران پورتو را به‌جای بیاورد.


او در این بازی با دو پاس گل و یک گل نقش زیادی در برد تیمش ایفا کرد و صدالبته نباید از اوانیلسون هم گذشت که با دو گل زده و البته یک پاس برنده جایزه باارزش‌ترین بازیکن میدان شد. 


این خلاصه عملکرد زوج رویایی جدید پورتو در مسابقه امشب است:

*دقیقه‌ی ۱۷: پاس ماقبل گل (pre assist)، پورتو ۱-۰ دفریرا: درحالی که طارمی در دریبل زدن دروازه‌بان ناکام مانده بود، خیلی سریع و بدون هدر دادن زمان با توجه به خروج دروازه‌بان، توپ را به وندل رساند تا او با سانتری دقیق روی دروازه زمینه‌ساز گل په‌په شود.

* دقیقه‌ی ۳۸: روی یک حرکت عمقی، طارمی در گوشه‌ محوطه صاحب توپ شد و با حرکت عرضی‌اش به سمت دروازه و خروج دروازه‌بان، فرصت برای مهاجم ایرانی فراهم شد تا با پاسی به بیرون اوانیلسون را در دهانه‌ دروازه‌ خالی صاحب توپ کند.

فرصتی که هم طارمی به خوبی از آن استفاده کرد و هم اوانیلسون قدر پاس مهدی را دانست تا گل دوم پورتو در بازی امشب رقم بخورد.

* دقیقه‌ی ۵۲: این بار طارمی توانست با جایگیری مناسب در محوطه‌ جریمه، با ضربه‌ سری محکم، اوانیلسون را روی تیر دو با دروازه‌بان تک به تک کند تا مهاجم برزیلی و جوان پورتو دومین گل خودش را هم ثبت کند.

* دقیقه‌ی ۵۹: این بار نوبت اوانیلسون بود که هدایای طارمی را جبران کند. در حالی که اوانیلسون این فرصت را داشت تا با شوت به سمت دروازه شانسش را برای هت‌تریک امتحان کند، اما این بازیکن با پاسی عرضی طارمی را با گلر حریف تک به تک کرد.

لژیونر ایرانی پورتو هم که این روزها کمتر موقعیتی را از دست می‌دهد، این فرصت را نیز غنیمت شمرد و با ضربه‌ پای چپ، توپ را به کنج دروازه فرستاد. بعد از این گل خوشحالی مهدی هم جالب بود. جایی که دستان باز شده‌اش را رو به هواداران پورتو گرفت تا انگار آنها را در آغوش گرفته باشد.

طارمی در بازی امروز دوباره در همان نقشی بازی کرد که با خروج لوییز دیاز از تیم پرتغالی به او رسیده است. بازیکنی که کارت سبز نفوذ از همه‌ جناحین را دارد و در عین حال خود هم می‌تواند برای گلزنی در محوطه‌ جریمه آفتابی شود.

کاری که او و اوانیلسون به‌صورت مکرر برای پورتو انجام می‌دهند. چه جالب که این برزیلی بلندقامت و هماهنگی‌اش با مهدی زوج درخشان سردار – طارمی را به یاد ما می‌آورد.
 

گل چهارم طارمی روی پاس اوانیلسون
گل چهارم طارمی روی پاس اوانیلسون

مهدی طارمی با ۱۵ پاس گل بهترین پاسور این فصل پورتو صدرنشین لیگ فوتبال پرتغال است
 

*اوانیلسون که در پایان بازی به‌عنوان بازیکن برتر زمین انتخاب شده بود، از هم‌تیمی‌هایش و به‌طور ویژه از طارمی بابت دو پاس گلی که به او داده بود تشکر کرد.

*پیروزی برابر دفریرا برای طارمی دستاوردهای تیمی و فردی فراوانی داشت. با کسب این سه امتیاز پورتو با ۶۷ امتیاز از ۲۵ مسابقه، با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به اسپورتینگ در صدر جدول قرار گرفت تا در فاصله‌ ۹ هفته‌ای تا پایان فصل، کماکان مدعی اصلی قهرمانی باقی بماند.

*از طرف دیگر با گل‌ و پاس‌ گل‌هایی که مهدی در این مسابقه ثبت کرد توانست به اصطلاح دبل کند و هم در گل و هم در پاس گل در فصل جاری لیگ پرتغال از عدد ۱۰ عبور کند. او با ۱۳ گل و ۱۱ پاس گل، موثرترین بازیکن پورتو در لیگ بوده و امید زیادی دارد تا در پایان فصل بتواند اولین قهرمانی‌اش را در لیگ پریمیرا پرتغال کسب کند.

*طارمی در ۱۳ بازی اخری که برای پورتو و تیم ملی به میدان رفته، ۹ بار موفق به گلزنی شده و هشت پاس گل داده تا بهترین روزهای دوران ورزشی خودش را سپری کند.

*مهاجم بوشهری پورتو در حالی تا اینجای فصل در مجموع ۳۶ مسابقه ۱۷ گل و ۱۵ پاس گل را ثبت کرده که با توجه به فرصت درخشش برابر لیون در لیگ اروپا و به دنبال آن در مراحل بالاتر می‌تواند شانس حضور در تیم‌های بزرگ اروپایی را هم بیشتر از قبل افزایش بدهد.

خشوحالی طارمی و اوانیلسون بعد از بازی
خشوحالی طارمی و اوانیلسون بعد از بازی