به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین: علیرضا کیهان پور،‌ کارشناس ارشد رسانه‌ای کشاورزی: یکی از مدیران عالی محترم پیشین، وقتی احساسی می‌شد و جدول سیر صعودی و آمار روزانه افزایش تولید را روی “کاغذ” وبدون راستی آزمایی مشاهده می‌کرد که چون “شهاب سنگی” فروزان توسط مدیر کنترل “پروژه‌های استان‌ها” از آسمان به زمین می‌بارید، پنج انگشت دست راست را در فضا پرتاب و بانگ عاشقانه

۱۶ سال انتظار کافی نیست؟ پایین خبری نیست!!! یادش به خیر و نیکی که برخی از خاطرات نوستالژیک همکاران قدیمی و قبلی وقتی یادآوری وباز آفرینی می‌شود هم قابل احترام و موجب مسرت است و هم در این شرایط کرونا و دلتنگی‌ها مفرح ذات.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین: علیرضا کیهان پور،‌ کارشناس ارشد رسانه‌ای کشاورزی: یکی از مدیران عالی محترم پیشین، وقتی احساسی می‌شد و جدول سیر صعودی و آمار روزانه افزایش تولید را روی “کاغذ” وبدون راستی آزمایی مشاهده می‌کرد که چون “شهاب سنگی” فروزان توسط مدیر کنترل “پروژه‌های استان‌ها” از آسمان به زمین می‌بارید، پنج انگشت دست راست را در فضا پرتاب و بانگ عاشقانه بر می‌آورد که افق روشن است و ماهم که جز دعا کاری از دستمان بر نمی‌آمد و نمی‌آید؛ دعا می‌کردیم که افق طبق نیت قلبی و قبلی ایشان که دوستشان داشتیم و هنوز هم داریم! به امید خدا روشن و امیدوارانه باشد.

آتش سوزی تالاب انزلی که به کمک رحمت الهی خاموش شد+اکوپرشین
آتش سوزی تالاب انزلی که به کمک رحمت الهی خاموش شد

آتش سوزی جنگل‌ها و بعضا مراتع کشور وقتی در هر کشوری وبه هر دلیلی رخ دهد بازتاب‌های جهانی دارد و سازمان‌های بین‌المللی و تخصصی دنیا مانند FAO که و‌ظیفه آنان، پایش آتش سوزی و رفع خسارات جبران ناپذیر آن به خزانه ژنی و تنوع زیستی‌ و متنوع گیاهی وجانوری است با ارائه راهکارهایی اگر این سرایت سریع آتش سوزی در یک سطح وسیع و مخاطره انگیز گسترش یابد، داوطلبانه با انجام کارهای لجستیکی، رصد ماهواره‌ای، تامین منابع واعتبارات هزینه‌ای فاورس ماژور برحسب وظیفه و به منظور کاهش خسارات به ویژه برای جلوگیری از گسترش آتش به سوی مناطق مسکونی، زیستگاه طبیعی و قلمروی ارزشمند حیات حیوانات وحشی و نیمه وحشی، آلودگی هوا و…. به یاری و حمایت خواهند شتافت که نمونه‌های این آتش سوزی‌های مهیب در این چندسال اخیر در استرالیا، کانادا، ایالات متحده، ترکیه، یونان و…را متاسفانه شاهد بودیم.

اطفاء حریق جنگل‌ با بالگرد+اکوپرشین
اطفاء حریق جنگل‌ با بالگرد

در خبرها داشتیم که در راه مبارزه با گسترش آتش سوزی جنگل‌های شمال و اخیرا در استان گلستان ،این استان ۱۶ سال در انتظار برای خرید بالگرد اطفای حریق بوده است و علیرغم تبلیغات و مصاحبه‌های مسوولین حال و گذشته ذیربط؛ فقط شاهد بسیج کمک‌های مردمی برای مبارزه با آتش سوزی بوده و به عنوان مثال در آتش سوزی اخیر جنگل‌های شهرستان فیروزآباد فارس، متاسفانه شاهد درگذشت سه نفر از این حامیان مردمی طبیعت بودیم که باید نام، یاد، ایثار جان ارزشمند و فداکاری این عزیزان با شیوایی قلم توسط اصحاب عرصه نوشتاری در کتب درسی مانا و جاودان به یادگار و در تاریخ کشور ثبت شود.

اگر در سازمان‌های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و حفاظت از محیط زیست کشور مدیری را داشتیم که با دغدغه انگشتان دست راست را رو در روی آسمان پرتاب می‌کرد ومی فرمود: افق روشنه! ، هم اینک در راستای تامین، تجهیز، تهیه و شاهد پرواز بالگرد از زمین به افق روشن پس از ۱۶ سال بودیم و”گل‌های رازقی” باغچه‌ها و طبیعت ما ،هنوز هم سرزنده و باطراوت بودند.