وزیر راه و شهرسازی گفت:در شرایط تحریم ۵۰۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر تا سه هفته آینده افتتاح خواهد شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی و اقتصادی دارد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» روز یکشنبه بعد از افتتاح ١٢ پروژه عمرانی و هوانوردی در فرودگاه مهرآباد با اشاره به ٤٢ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با افول رژیم پهلوی حکومتی تعیین شد که با اراده ملت شکل گرفت و تا سالها آمریکایی ها باور نمی کردند که نظام مقتدر جمهوری اسلامی در ایران مستقر شود.

وی ادامه داد:اگر به تحلیل های آمریکا تا چند سال بعد از پیروزی انقلاب توجه کنیم تلقی آمریکا این بود که انقلاب اسلامی در نهایت تا یکسال دوام خواهد آورد.

وزیر راه با اشاره به اینکه امروز باید خدا را شاکر باشیم که با رهبری مقام معظم رهبری و هدایت ایشان توانستیم مسیر بالندگی را طی کنیم ، گفت: خودباوری در جهت حرکت به سمت مؤلفه‌های پیشرفت در مسیر جمهوری اسلامی شکل بگیرد.

اسلامی افزود: دشمنان ما با این تفکر که بدون تکیه بر آمریکا و استکبار نمی‌توانیم ادامه دهیم کارها را پیش می‌بردند اما ما روی پای خود براساس احکام الهی ایستادیم و به پیشرفت رسیدیم.

وزیر راه گفت: ما در درگیری‌های اقتصادی و جنگ اقتصادی و جنگ واقعی بودیم، آسیب‌های اقتصادی زیادی دیدیم، دشمن به دنبال بی ارزش کردن پول ما بود، اما به هر حال همه مشکلات را کاهش داده و ادامه مسیر دادیم.

اسلامی با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشتی مردم مسئولیت مشترک دولت و ملت است، گفت: نباید آب به آسیاب دشمن ریخت، ما آنچه در وزارت راه دنبال کردیم پیشرفت و رسیدن به اهداف و برنامه‌های تعیین شده است.

اسلامی گفت: در  شرایط تحریم ۵۰۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر تا سه هفته آینده افتتاح می‌شود که ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی و اقتصادی دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش هوانوردی ما باید توسعه یابد و کسانی که در این مسند مدیریت را بر عهده دارند، این موضوع را با جان و دل باور دارند.