دومین مرحله از طرح کنترل اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا به مدت یک هفته از پنجم تا دوازدهم شهریور ماه سال جاری با مشارکت پلیس راه راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از […]

دومین مرحله از طرح کنترل اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا به مدت یک هفته از پنجم تا دوازدهم شهریور ماه سال جاری با مشارکت پلیس راه راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت : اقدام به حمل بار بیش از ظرفیت مجاز از سوی برخی رانندگان حامل کالا ، علاوه بر تخریب رویه آسفالت موجب کاهش عکس العمل راننده در کنترل وسیله نقلیه شده و زمینه را برای وقوع تصادفات جاده‌ای فراهم می کند.
وی خاطر نشان کرد : به منظور ارتقای ایمنی و عبور و مرور بر اساس تفاهم نامه با پلیس راه راهور فرا جا مقرر شده است با همکاری و مشارکت ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در سراسر کشور و پاسگاه های پلیس را ه و استقرار گشت های مشترک سیار و ثابت ، ظرفیت و مهار صحیح و ایمن محموله های ناوگان کنترل شده و به تخلفات رانندگان رسیدگی و خسارت وارده به راه دریافت گردد.
مهندس مهریاری افزود : مرحله اول طرح یادشده از ۱۱ لغایت ۱۸ تیرماه سال جاری در ۲۹۷ محور اجراشد و در نتیجه ۱۴هزارو ۴۰۵ وسیله نقلیه موردکنترل قرارگرفت که ۱۳۱۹ مورد دارای اضافه بار بودند.