بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند، تردد های بین استانی وسایل نقلیه در مرداد ماه امسال نسبت به ماه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است است. به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راههای […]

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند، تردد های بین استانی وسایل نقلیه در مرداد ماه امسال نسبت به ماه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راههای این سازمان با اشاره به این خبر افزود: در مردادماه امسال ۶۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۷۴۷ تردد بین استانی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش و در مقایسه با ماه گذشته پنج درصد کاهش داشته است.
آشوری در خصوص افزایش تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک بیان کرد: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته که نشان دهنده افزایش سفرها در مرداد ماه سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته است.
وی افزود: متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک در مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل، پنج درصد کاهش داشته است که نشان دهنده کاهش نسبی تقاضای سفر تردد بین استانی به دلیل ایام عزاداری محرم بوده است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های این سازمان در مورد بیشترین تردد و کمترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در مرداد ماه گفت: بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در مرداد ماه در تاریخ ۱۳ مرداد با تردد دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۷۶ وسیله نقلیه و کمترین تردد در تاریخ ۱۶ مردادماه با یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۷۶۶ وسیله نقلیه اتفاق افتاد.
آشوری افزود: در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های هرمزگان ۷۴ درصد، قم ۷۱ درصد، خراسان شمالی ۷۰ درصد، بیشترین افزایش در تردد بین استانی و استان های کردستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب با ۱۱درصد، ۱۲ درصد، ۱۴ درصد کمترین افزایش تردد بین استانی را در بین استان‌ها داشته‌اند.
مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره آمار استفاده کنندگان کاربرد جاده از سامانه اطلاع رسانی است و ۱۴۱ در مردادماه بیان کرد در این مدت تعداد یک میلیون و ششصد هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد از این تعداد ۱۳۴ هزار تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه ها پاسخ داده شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: همچنین تعداد ۷۱ هزار پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است. بیشترین سهم تماس ها از کل تماس های برقرار شده با سامانه تلفنی ۱۴۱ مربوط به استان‌های تهران، مازندران و البرز بوده است.
آشوری بیان کرد: سهم پاسخگویی ستاد از تماس های ۱۴۱ برابر است با ۴۷ درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه های استانها ۵۳ درصد بوده است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص بازدید کاربران جاده از وب سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ بیان کرد: کل بازدید کاربران از وب سایت ۱۴۱ در مرداد ماه، یک میلیون و دویست هزار بازدید بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: همچنین کل درخواست اپلیکیشن ۱۴۱ در مرداد ماه امسال، ۲۹۵ هزار درخواست بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش داشت.