رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در ۲۷ واحد مرغداری تخم گذار استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در ۲۷ واحد مرغداری تخم گذار استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
به گزارش وقایع نیوز  ، خسرو شهبازی با گرامیداشت ۱۸ مهرماه روز جهانی تخم مرغ و تاکید بر افزایش ترویج مصرف این ماده غذایی ارزشمند در بین مردم ، افزود: آذربایجان‌غربی دارای ۳۷ واحد تخمگذار دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۲۷ واحد به ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه فعال هستند.
وی با بیان اینکه این استان رتبه ۱۸ کشوری را در زمینه تولید تخم مرغ داراست، بیان کرد: ۳۰ درصد تخم مرغ مصرفی شهروندان استان توسط خود واحدهای مرغ تخم گذار در آذربایجان غربی تولید و عرضه می‌شود .
شهبازی گفت: به منظور ایجاد و توسعه واحدهای تخمگذار در جهت خود کفایی استان در تولید تخم مرغ در سالجاری در سه واحد تخمگذار در شهرستان ارومیه به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه، میاندوآب ۶۰ هزار قطعه و در شهرستان سردشت به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها در سال آتی میزان تولید تخم مرغ به مقدار ۲ هزار و ۳۰۰ تن افزایش می یابد، اضافه کرد: شهرستان‌های خوی، میاندوآب، مهاباد و ارومیه تولید کننده عمده تخم مرغ در استان هستند و سرانه مصرف تخم مرغ در استان ۱۱ کیلوگرم است.
شهبازی اضافه کرد: آذربایجان غربی با داشتن هفت زنجیره فعال تولید گوشت مرغ رتبه اول کشور را دارد و دارای ۸۷۰ ‌واحد مرغداری اعم از گوشتی ،تخم گذار و اجداد است که علاوه برتامین نیاز شهروندان گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.