پاویون جمهوری اسلامی ایران در دومین سال حضور خود در جیتکس دبی، مورد استقبال گسترده شرکت‌های خارجی حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

پاویون جمهوری اسلامی ایران در دومین سال حضور خود در جیتکس دبی، مورد استقبال گسترده شرکت‌های خارجی حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

به گزارش وقایع‌نیوز، جیتکس ۲۰۲۴ در حالی برگزار می‌شود که پاویون جمهوری اسلامی ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت و همراهی ۱۲ شرکت فناور در حوزه‌های مختلف برای دومین سال متوالی در این رویداد جهانی حضور دارد.

شرکت‌های ایرانی حاضر در چهل‌و‌چهارمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات – جیتکس دبی – که از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ در مرکز تجارت جهانی دبی در حال برگزاری است در رشته‌فعالیت‌های مختلف از جمله طراحی و تولید محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تولید سوئیچ‌های شبکه، تولید مودم و ارائه خدمات و سرویس‌های مخابراتی، زیرساخت، شبکه، امنیت، هوش مصنوعی، متاورس و واقعیت مجازی در این آوردگاه فناوری حضور دارند.

دبیر اجرایی پاویون ایران در جیتکس ۲۰۲۴ با بیان این مطلب گفت: در این دوره از نمایشگاه، پاویون جمهوری اسلامی ایران در سالن ۱۴ که سالن پاویون‌های کشورها در نمایشگاه است با موقعیت بسیار مناسب قرار داشته و مورد استقبال دیگر پاویون‌ها، شرکت‌های خارجی و مقامات ایرانی قرار گرفته است.

غلامرضا رضائیان افزود: در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه تاکنون، پاویون ایران در جیتکس دبی میزبان نمایندگان، مقامات ارشد و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی، سرمایه‌گذاران و همچنین شرکت‌هایی از کشورهای چین، عمان، هندوستان، روسیه و … بود که این بازدیدها با برگزاری جلسات B2B با مشارکت‌کنندگان در پاویون همراه شد.

رضائیان اضافه کرد: در حوزه داخلی سفیر و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی و دبی به همراه هیأت همراه به صورت روزانه، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای پارک‌های علم و فناوری و در حوزه خارجی نیز روسای پاویون‌های خارجی و  شرکت‌های خارجی مشارکت‌کننده در نمایشگاه، میهمان پاویون ایران بودند.

به‌گفته وی، مشارکت‌کنندگان ایرانی در این نمایشگاه با برگزاری جلسات متعدد با دیگر پاویون‌ها و شرکت‌های مشارکت‌کننده نسبت به مذاکرات تجاری چهره به چهره با گروه‌های متناظر خود اقدام کردند که پس از پایان نمایشگاه، میزان مذاکرات تجاری مشارکت‌کنندگان در پاویون اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی پاویون ایران در جیتکس ۲۰۲۴ در ادامه تاکید کرد که پاویون ایران در این دوره از نمایشگاه در رقابت با پاویون‌ کشورهای روسیه، عربستان و …، فعال‌تر عمل کرد و مورد استقبال بیشتری قرار گرفت.

وی در این‌باره تصریح کرد: برگزاری جلسات مختلف در داخل و خارج از پاویون، ملاقات، صحبت و مذاکره با بازدیدکنندگان خارجی دیگر کشورهای جهان از جمله فرانسه، هندوستان، عربستان صعودی، کانادا، روسیه، چین، ترکیه، اسلونی، قبرس، مصر، مالت، ایتالیا، تونس، آذربایجان و … و همچنین معرفی محصولات و خدمات ایران به دیگر مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه جیتکس دبی سبب شد تا بازدیدکنندگان خارجی شاهد رشد و توسعه صارات غیرنفتی و ارائه محصولات و خدمات فناورانه ایران در راستای توسعه و اعتلای اقتصادی کشور عزیزمان باشند.

غلامرضا رضائیان با اشاره به اینکه شرکت‌های حاضر در نمایشگاه جیتکس ضمن آشنایی با فناوری و نوآوری روز دیگر کشورهای شرکت‌کننده، دستاوردهای دانشی و تخصصی خود را نیز به نمایش می‌گذارند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های ایرانی حاضر در پاویون با معرفی توانمندی‌ها و جذب مشتریان بالقوه، می‌توانند به بازارهای جهانی برای ارائه محصولات و خدمات خود راه پیدا کنند.

دبیر اجرایی پاویون ایران در جیتکس ۲۰۲۴ یادآور شد که پاویون جمهوری اسلامی ایران با قدرت و همت سفیران فناوری ایران تا پایان کار نمایشگاه به حضور موثر خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است نمایشگاه Gitex Global، بازدیدکنندگان و پیشگامان جهانی در عرصه تکنولوژی را گرد هم آورده است. نمایشگاه جیتکس به صورت نمادین گواهی بر پتانسیل بی‌حد و حصر و قدرت دگرگون‌کننده فناوری است، جایی که ایده‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند و آینده در زمان حال تجربه می‌شود.