آمار کشته‌های حوادث ترافیکی طی دو دهه اخیر در کشور روند نزولی داشته است ودر سال گذشته در مجموع قریب به ۱۷ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان با ۲۰ سال پیش برابری می‌کند

آمار کشته‌های حوادث ترافیکی طی دو دهه اخیر در کشور روند نزولی داشته است ودر سال گذشته در مجموع قریب به ۱۷ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان با ۲۰ سال پیش برابری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل ونقل این سازمان در اولین نشست روسای پلیس‌راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، اظهار کرد: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی و اطلاعات موجود در کشور، شاخص تخلفات رانندگی در ایران ۴.۱ و متوسط آن در دنیا ۶.۴ درصد است.
وی افزود: شاخص تخلفات رانندگی در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در ایران ۲۰ و متوسط آن در جهان ۱۸.۲ درصد است.
شهرکی. تصریح کرد: این در حالی است که متوسط سالانه رشد جمعیت در ایران ۱.۴ و میزان رشد وسایل نقلیه ۸.۵ درصد بوده و امیزان سفرها و تردد خودروها روندی افزایشی و تصاعدی داشته است
.معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بررسی وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی در یک دهه اخیر در ایران، کاهش تعداد تلفات ناشی از تصادفات را به طور متوسط۲.۱ درصد و کاهش نرخ تصادفات برون‌شهری و روستایی را ۱.۱ درصد اعلام کرد.
شهرکی ثانوی افزایش رشد میزان تردد در جاده‌ها طی یک دهه اخیر را ۲.۵ درصدی دانست و ادامه داد: تشدید نظارت بر تردد ناوگان مسافربری و وسایل نقلیه حامل مواد خطرناک ، از مهمترین برنامه‌های حوزه ایمنی و ترافیک در کشور است.
هزینه‌کرد هدفمند بودجه‌ها و ارتقاء ایمنی راه‌ها

هزینه‌کرد هدفمند بودجه‌ها و اعتبارات موجب ارتقاء امنیت و ایمنی راه‌ها و محورهای مواصلاتی می‌شود.
برا ساس این گزارش ،رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در اولین نشست روسای پلیس‌راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، اظهار کرد: هدفمندسازی هزینه‌کرد منابع یکی از اولویت‌هایی است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: منابع بودجه و اعتباری باید در مناطقی که بیشترین سهم را در ارتقاء امنیت و ایمنی راه‌ها به همراه دارد، صرف شوند.
وی از وجود ۲۰ تا ۵۰ هزار نقطه مستعد حادثه در محورهای مواصلاتی کشور خبر و ادامه داد: اعمال نظر پلیس در معرفی نقاط پر حادثه باید مهندسی، دقیق و مبتنی بر آمارهای درست و واقعی باشد. در این صورت می‌توان با هدف‌گذاری صحیح و اولویت‌بندی بر اساس میزان احتمال وقوع خطر در نقاط حادثه‌خیز، نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کرد.