به گزارش شهرمردم به نقل از وقایع نیوز،تقاطع غیر همسطح قائم-رحمت-احمدی جنوبی تا بیست روز دیگر آماده بهره برداری خواهد بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفت وگو با شهر مردم با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر تقاطع قائم

عبور تقاطع قائم از رحمت تا ۲۰ روز دیگر

 

جلال الدین عرفانی- شهر مردم

به گزارش شهرمردم به نقل از وقایع نیوز،تقاطع غیر همسطح قائم-رحمت-احمدی جنوبی تا بیست روز دیگر آماده بهره برداری خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفت وگو با شهر مردم با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر تقاطع قائم-رحمت-احمدی جنوبی در مراحل نهایی خود قرار دارد و ظرف ۱۰تا۲۰ روز آینده با انجام مراحل تکمیلی و روشنایی این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

محمد امین در خصوص علت به طول انجامیدن عملیات مقاوم سازی تقاطع شهید غلامی (باهنر-رحمت) ادامه داد:

تقاطع شهید غلامی ( باهنر – رحمت) از سال‌ها قبل دچار مشکل بود و خیز  تیرهای آن از حد مجاز فراتر رفته بود. در این راستا طرح‌های زیاد ارائه شد که یکی از گزینه ها تخریب این تقاطع و ساخت تقاطع جدید بود.

وی تصریح کرد: اما با توجه به وضعیت قرار گیری این پروژه در یکی از محورهای پرتردد و سرویس دهی این پروژه تصمیم گرفتیم کار مقاوم سازی و ایمن سازی این تقاطع را حین خدمات دهی انجام دهیم .

امین در خصوص زمان اتمام عملیات مقاوم سازی و باز شدن مسیرهای همسطح زیر این پل نیز که نزدیک به یکسال است بسته شده و بار ترافیک آن بر روی بلوار باهنر تحمیل شده است نیز گفت:اجرای عملیات مقاوم‌سازی این پل کاری سخت،حساس و به تبع زمان بر است. در این راستا سیستمی که برای مقاوم سازی این پل اجرا می کنیم سیستم (اکسترنال استیشن) یا پیش تنیدگی خارجی است که برای اولین بار در یک پل بتنی در کشور اجرا می‌شود. در سایر نقاط پلی که به این مرحله می رسد چون سیستم ساخت آن پیچیده، سخت و خطرناک است معمولا آن را خراب می‌کنند و از نو می‌سازند مانند پل شاهد که هم اکنون مراحل مقدماتی تخریب آن آغاز شده است.

وی افزود: اما در خصوص تقاطع رحمت به باهنر به دلیل موقعیت قرار گیری آن این کار امکان پذیر نیست چرا که در مسیر چند شریان اصلی شهر قرار گرفته است و در صورت تخریب با مشکلات ترافیکی بسیاری روبرو خواهیم شد .

امین ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم با این روش کار را پیش ببریم. برنامه ما برای اجرا این پروژه دو ساله بود چرا که کار ظریف و مینیاتوری است،در این ارتباط از مرداد پارسال کار را آغاز و نسبت به مسدود سازی زیر پل اقدام کردیم و پیمانکار و مشاور کارشان را شروع کردند و پیش بینی می‌کنیم اگر بتوانیم تجهیزات این پروژه که برخی از تکنولوژی آن خارجی است را تامین کنیم و تا پایان سال اتفاق‌های خوبی بیافتد و نقدینگی هم تامین شود،در انتهای سال می‌توانیم شاهد تکمیل عملیات مقاوم سازی و بازگشایی مسیرهای همسطح زیر پل باشیم .

وی اضافه کرد:راما هر اتفاقی در این مدت هم بیافتد به طور حتم بر روند اجرای این پروژه تاثیر می‌گذارد .

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص روند تخریب پل شاهد و ساخت پل جدید هم گفت: در خصوص پل شاهد با توجه به وضعیت خطرناک آن دیگر راهی جز تخریب و ساخت پل جدید نبود و در همین راستا از چند روز قبل مسیر این پل مسدود شده تا عملیات اجرایی تخریب و ساخت پل جدید آغاز شود.

وی در خصوص زمان بندی ساخت این پروژه هم گفت: از زمان تخریب تا افتتاح پل جدید ۸ماه به طول خواهد انجامید اما به دلیل وجود برخی تاسیسات خطوط آب رسانی، مخابرات،انتقال آب‌های سطحی و شبکه انتقال آب باغ‌های قصردشت عملیات تخریب شروع نشده و دستگاه‌های مربوط در حال انتقال تاسیسات هستند و پس از انتقال این تاسیسات عملیات تخریب و سپس ساخت پل جدید آغاز می‌شود و ظرف مدت ۸ماه پل جدید شاهد رونمایی خواهد شد.

امین گفت: اما تا زمانی که این تاسیسات برداشته نشود کار تخریب و ساخت پل جدید شروع نخواهد شد که جا دارد دستگاه‌های مربوط هم نسبت به انتقال این تاسیسات اقدامات خود را تسریع کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص کنار گذر زیر پل شاهد نیز اظهار داشت:کنارگذر رودخانه حوالی سال ۱۳۹۶ برای احداث تقاطعی در این محل ساخته شده بود ،اما اجرای تقاطع تغییر کرد و به صورت “یوترن”  (U-Turn) اجرا شد و عملا این کنار گذر هیچ گاه زیر سرویس دهی نرفت و به همین دلیل نیز تخریب پل شاهد هیچ تاثیری بر این زیر گذر که تا کنون هم زیر بار ترافیک نرفته است نمی‌گذارد