رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی گفت: تورهای آموزشی و ترویجی در این مرکز با کمک بخش خصوصی دانش بنیان با یک تور در سال 92 آغاز شده و امسال 13 تور آموزشی و ترویجی پیش بینی شده است.

آموزش روند توسعه یافتگی یک سازمان را نشان می دهد/ رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی گفت: تورهای آموزشی و ترویجی در این مرکز با کمک بخش خصوصی دانش بنیان با یک تور در سال ۹۲ آغاز شده و امسال ۱۳ تور آموزشی و ترویجی پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از فاطمه صادقی، سید داود حاجی میررحیمی، در نشست خبری و در حاشیه تور رسانه ای که در ۲۷ خرداد برگزار گردید، ضمن گرامیداشت سال روز تاسیس جهاد سازندگی و هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: این روز هدیه ارزشمندی است که امام راحل به مردم عزیز کشورمان عطا فرمودند و به نوعی فرهگ آن در کشور شکل گرفت و با اجرای این طرح جامعه روستایی کشور که قبل از انقلاب از آب آشامیدنی، برق و امکانات رفاهی محروم بودند به نوعی شتاب بیشتری گرفت و در حال حاضر اغلب روستاهای ما از امکاناتی مثل گاز و برق و تلفن و … بهره مند شدند و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها می باشیم و این نعمتی بود که بعد از انقلاب و رویکرد جهادی و توسعه سازمانی به ویژه در بخش کشاورزی را رونق داد.

وی افزود: در مجموعه مرکز آموزش عالی امام خمینی با حضور شرکت های متنوع و نخبگانی که حضور دارند نوعی گردشگری نخبگانی شکل گرفته است، که با نگاه ویژه به این بخش، می توان به تولید ثروت در بخش کشاورزی کمک بیشتری کرد و اشتغال در بخش کشاورزی تقویت شود و این امر از اهدافی است که در این مرکز انجام شده است.

میررحیمی با اشاره به ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی، شیلات، زراعت و … در کشور موجود است، گفت: موقعیت کشاورزی ایران بسیار ویژه است و کلید اصلی استفاده از این ظرفیت ها، توسعه مراکز آموزشی و تجهیز این مراکز به امکانات و آخرین فناوری های روز دنیاست و این امکان ایجاد می شود که ما دانش بنیانی بخش کشاورزی را با سرعتی بیشتر رقم بزنیم و علم و تکنولوژی بیشتری در بخش کشاورزی نفوذ پیدا کند.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی خطاب به سوال خبرنگار پایگاه خبری ندای البرز در زمینه فعالیت این مرکز در بخش دام و طیور، افزود: تمام برنامه های آموزشی در حوزه دام و طیور در مرکز شهید ناصربخت که در جاده قدیم کرج هشتگرد مستقر است، انجام می شود و یک شرکن فناور در  این مجموعه است که مجموعه بسیار خوبی با ۲۳۰ راس گاو و حدود ۵۰ گوسفند را مدیریت کرده و تولیدات باکیفیت و بسیار خوبی را به شهر کرج عرضه می کند که ما برنامه آموزشی در حوزه لبنیات و پرورش دام و طیور را در این مجموعه انجام می دهیم.

آموزش یکی از معیارهایی است که روند توسعه یافتگی یک سازمان را نشان می دهد

میر رحیمی عنوان کرد: مرکز آموزش عالی امام خمینی به عنوان تنها مرکز آموزشی ملی وزارت جهاد کشاورزی که شامل فعالیت ستادی، استانی که ملی است و در سال گذشته تعداد ۳۹ هزار و ۱۰۰ نفر روز کشاورزان استانی و ملی در این مرکز آموزش دیده اند.

وی افزود: در حوزه آموزش بزرگسلان کشاورزی در زمینه زنبور عسل، ماشین های کشاورزی؛ لبنیات و پرورش دام دوره های سنجش مهارت داریم که در پایان دیپلم کار و دانش کشاورزی از آموزش و پرورش دریافت می کنند و در سال گذشته در استان البرز هزار و ۹۳۴ نفر آموزش سنجش مهارت انجام شد که با این دیپلم می توانند در دانشگاه شرکت کنند. در حوزه کارکنان وظیفه نیز در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر روز آموزش کارکنان وظیفه انجام شد.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی خاطرنشان کرد: حوزه دیگر آموزش عالی امام خمینی آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی است که سال گذشته حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر روز آموزش کارکنان و آموزش مدیران نیز ۳ هزار و ۶۶۲ نفر بوده است و در حوزه بین المللی نیز ۳ ماه دوره بین المللی کشاورزی در این مرکز برگزار شد.

میررحیمی در پایان سخنان خود گفت: با توسعه فناوری در بخش کشاورزی تولید میزان محصول افزایش می یابد و جامعه کشاورز ما نسبت به ۳۰ سال گذشته بسیار تغییر کرده است. امروز درصدی از شرکت های دانش بنیان کشور در حوزه کشاورزی هستند و قدرت نخبگانی در بخش کشاورزی کلید سرعت بخشیدن به دانش بنیانی بخش است. نگهداری این جوان های نخبه در بخش کشاورزی یکی از وظایف اصلی ماست و دستگاه های دولتی باید امکانات خود را در اختیار نخبگان کشور قرار دهند، تا چرخ مولدسازی کشور با سرعت بیشتری بچرخد و این موضوع را رئیس جمهور شهید کشورمان نیر عنوان کردند.