شهردار شیراز خبر داد؛
شهرداری برای زیباتر شدن شهر با حذف ۳۰۰تابلو، از خیر در آمد ۸ میلیارد تومانی این تابلوها گذشت
جلال الدین عرفانی شهر مردم
به گزارش وقایع نیوز به نقل از شهرمردم ، نشست کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که یکی از مهمترین دستورات این جلسه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر بود،سید ابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز در حاشیه این جلسه به خبرنگار ما با اشاره به برخی تصمیمات شورا در رابطه با این مصوبه گفت: یکی از مواردی که در این جلسه تصویب شد این بود که در خصوص نامگذاری مسیرهای شریانی مثلا اگر یک مسیر ۱۰ کیلومتر بود هر قطعه آن به نانهای دیگر نامگذاری نشود تا شهروندان با مشکل مواجه شوند و برای مسیرهای شریانی فقط یک نام گذاشته شود .
شهردار شیراز هم در خصوص یکی دیگر از دستورات این جلسه در خصوص ارایه گزارش ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر گفت:
با توجه به آلودگی بصری سطح شهر به دلیل وجود تعداد زیادی تابلو تبلیغاتی ساماندهی این تابلوها از سال قبل در دستور کار قرار گرفت. محمد حسن اسدی افزود: در همین ارتباط در مرحله اول ۲۰۰تا۳۰۰ تابلو ساماندهی می شود ،البته در این طرح هیچ تابلو تبلیغاتی بزرگ پل و استند باکسها و لایت باکس ها حذف نمیشوند بلکه منظور تابلو کوچک ۲در ۳متری هست.
وی ادامه داد: این در حالی است که پس از برآورد دیدیم که در آمد این تابلوها ماهیانه دو تا ۳ میلیون تومان است که اگر همه آنها همه سال پر باشند درآمد آنها ۸ میلیارد تومان اما میانگین درآمد کل این ۳۰۰ تابلو سالیانه ۳ میلیارد تومان است به همین دلیل قید این درآمد را زدیم تا با حذف این تابلوها چهره شهر زیباتر شود .
رئیس،سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از تابلوهای تجاری سطح شهر گفت:
پیرو ارائه گزارشی از وضعیت ناهنجار تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر قرار شد تابلوهای تبلیغاتی سامان دهی شود و جلساتی برای این کار برگزار شد و در نهایت در جلسه ای که با آقای شهردار داشتیم تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.
حمید کشتکار ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰۵ سازه تبلیغاتی در سطح شهر موجود است که ۵۸۰ سازه مربوط به سازمان سیما و منظر ،۲۵۰ تابلو در اختیار حوزه فرهنگی و اجتماعی ،۲۰۵سازمان مربوط به حوزه حمل و نقل،۱۴۵ سازه متعلق به املاک خصوصی،۵۲ سازه مربوط به پمپ بنزین زینها و مابقی مربوط به بخشهای دیگر است.
وی ادامه داد: پیرو دستور شهردار در خصوص ساماندهی تابلوها و جلوگیری از مشکلات حقوقی تابلوهای اجاره ای مقرر شد قرار داد اینها اصلاح شود،در همین ارتباط سال ۱۴۰۴، ۱۵ قرار داد برای ۳۱۳ تابلو دیده شد و قرار شد تابلوهایی که قبلا بسته شدند ساماندهی و با ایین نامه ها تطبیق داده و ساماندهی شود.
کشتکار با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری تبلیغات محیطی ادامه داد: قرار داد این ۳۱۳ تابلو با قوانین تطبیق داده شد اما طی صورتجلسه ای آقای شهردار تصمیمی شجاعانه گرفت و این تصمیم ساماندهی ۳۰۰ تابلو تبلیغاتی بود که ۱۲ تابلو که مشکل نداشت در اختیار حوزه فرهنگی و حمل و نقل قرار گرفت ،قرار شد ۲۸۸ مورد از تابلوها که با قانون مغایرت دارند جمع میشد که تاکنون ۸۰ درصد آنها جمع شده اند و مابقی تابلوهای تبلیغاتی هم تا پایان قراردادشان تا سال بعد از سطح شهر جمع میشوند .
محمدرضا هاجری رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و زیارت شورای شهر شیراز هم گفت: در راستای وحدت رویه در شهر به نظر میرسد کلیه تابلوهای سطح شهر به سازمان سیم،منظر و فضای سبز شهری واگذار شود تا فضاسازی شهری زیر نظر یک کانال و کارگروه انجام شود.
رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: در این زمینه کارهای خوبی تا کنون صورت گرفته اما برای جلوگیری از سو استفاده از تابلوهای تبلیغاتی به ویژه در ورودی و خروجی شهر و محلات بهترین کار پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن تابلوهای سطح شهر است و حتی میتوان رنگتابلوها را بنا بر کاربری آن تغییر داد.
Tuesday, 2 September , 2025