معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران از اتخاذ و اجرایی شدن بیش از یکصد تصمیم مهم و کلیدی در هیات عامل شرکت سهامی بیمه ایران برای اصلاح ساختارها و ساماندهی امور خرد و کلان این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد. به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، اسماعیل […]
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران از اتخاذ و اجرایی شدن بیش از یکصد تصمیم مهم و کلیدی در هیات عامل شرکت سهامی بیمه ایران برای اصلاح ساختارها و ساماندهی امور خرد و کلان این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.
به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، اسماعیل داور پناه در گفت و گویی که به بررسی عملکرد شش ماهه نخست این تنها شرکت دولتی صنعت بیمه کشور اختصاص داشت، گفت: با تشکیل هیات عامل بیمه ایران که متشکل از مدیرعامل و چهار معاونت شرکت است و در اجرای مقررات و آیین نامه اجرایی حاکمیت شرکتی، از ابتدای سال تاکنون و به طور مرتب هر هفته جلسات این هیات برگزار شده که حاصل آن تحکیم انسجام سازمانی و تقویت هماهنگی معاونت ها و بالا رفتن سرعت عمل در اجرای تصمیمات بوده است.
وی درباره عملکرد شش ماهه معاونت متبوع خود گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ اقدامات گسترده و متنوعی در زمینه های مختلف برنامه ریزی شده اند که بسیاری از آنها در حال انجام است.
داور پناه با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت در آستانه استقرار دولت جدید و مجمع فوق العاده شرکت برای افزایش شش برابری سرمایه بیمه ایران و رشد آن از ۳۴ هزار میلیارد ریال به رقم بسیار ارزشمند حدود ۱۹۰ هزار میلیارد ریال که در مباحث توانگری، و ارتقا تمامی شاخص های مرتبط با دارایی ها و حقوق صاحبان سهام موثر بوده است، افزود: یکی از مهمترین اقدامات ساختاری در نیمه اول امسال برنامه ریزی تجمیع حساب های انبوه شرکت و متمرکز ساختن و یکسان سازی بیش از ۲۰۰ واحد حسابداری در شعب سراسر کشور بود که علاوه بر نظم بخشی به امور سنگین این حوزه مالی، منجر به آزاد سازی نیروی کار بیش از ۵۰۰ تن از شاغلان این بخش شده که به تدریج و همگام با اجرای حسابداری متمرکز در حوزه های متنوع شرکت از مهارت آنان استفاده خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران اضافه کرد: با تعیین فرآیندهای چابکسازی، در حوزه امور نظارتی و کنترلی اقدامات بسیار خوبی در دست اجراست که از جمله آنها می توان به تقسیم کار شعب به دو بخش فنی و پشتیبانی (شامل فنآوری اطلاعات، حقوقی و امور ساختمان و همه امور غیر بیمه ای)، ساماندهی املاک و مستغلات و ساخت و سازها، تقویت نظارت و کنترل در بخش های خدمات و حمل و نقل و افزایش بهره وری نیروی کار در این بخش ها و حوزه های دیگر و . . . اشاره کرد.
وی با اشاره به اقدامات متنوع و موثری که در حوزه صیانت از سرمایه های انسانی بیمه ایران صورت گرفته است، گفت: در بخش منابع انسانی برنامه های بلند مدت فراوانی داریم. منابع انسانی بر سه محور جذب، توسعه و نگهداشت استوار است که در تمامی این محورها برنامه هایی از جمله جذب نیروی جدید توانمند (پس از اخذ مجوزهای لازم) و آموزش پرسنل شاغل به اجرا درآمده و خوشبختانه به دلیل وفاداری نیروی انسانی شرکت، تقریبا در بحث نگهداشت این نیروها با ریزش بسیار پایینی روبرو هستیم.
داور پناه افزود: در نیمه نخست امسال و به منظور ایجاد انگیزه و نشاط سازمانی و بر اساس مصوبه کمیته سرمایه انسانی شرکت، آیین نامه جابجایی و گردش شغلی در بیمه ایران تدوین شده و به تدریج در حال اجراست. اجتماعی سازی و آشنا ساختن نیروها، خصوصا نیروهای جدیدالاستخدام با وظایف بخش های دیگر شرکت، برقراری نظم و انضباط درحضور و غیاب موثر پرسنل، ایجاد نظام شناور ساعات کاری برای افزایش بهره وری نیز از جمله اقدامات در دستور کار است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران تدوین آیین نامه بهره وری در بیمه ایران را از اقدامات مهم امسال دانست و تصریح کرد: طرح سنجش کارایی و افزایش بهره وری نیروی کار در بیمه ایران در قالب همین آیین نامه است. ارزیابی شغلی طرح بسیار مهمی است که همراه با آموزش پرسنل انجام می شود و کشف استعدادها که در مورد آن تا کنون غفلت شده است و نیز جا به جایی و تخصیص نیرو و میزان برون سپاری فعالیت ها هم از همین ارزیابی ها صورت می گیرد. ارزیابی شغلی کارکنان و سنجش شایستگی ها شروع شده است. طبق این طرح، کارکنانی که در پارامترهای مورد ارزیابی نمره قابل قبولی کسب ننمایند، لازم است نسبت به توسعه فردی از طریق خود یا مرکز آموزش اقدام نمایند. همچنین، در خلال ارزیابی ها استعدادهای خوبی نیز کشف می شود که این افراد هم در راستای طرح تربیت ۱۰۰ مدیر مطابق با استراتژی کلان شرکت لازم است تحت آموزش های تکمیلی قرار گرفته و مراحل بعدی را طی نمایند.
وی اجرای طرح یکسان سازی حقوق پرسنل قراردادی از ابتدای سال جاری و اعطای سمت به این عزیزان را از دیگر موفقیت های شرکت در نیمه نخست امسال خواند و افزود: با اجرای این طرح، تفاوت حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی با شرایط یکسان به حداقل ممکن رسیده است.
داور پناه اضافه کرد: همچنین، امسال طراحی بیمه عمر جدیدی با حداقل پوشش های اضافی که در آن به تمایل بیمه گذاران با اهداف سرمایه گذاری پاسخ داده شود، آغاز شده است که این بیمه نامه یا به عبارتی «بیمه زندگی به شرط حیات» می تواند یکی دیگر از موانع توسعه بیمه های زندگی را پوشش دهد. همچنین، مانع بزرگ دیگری در این رشته بیمه ای مهم که همانا پایین بودن میزان بازدهی منابع این بیمه نامه ها به دلیل اختلاط آن با سایر منابع شرکت است، از طریق راه اندازی سبد سرمایه گذاری مستقل (PRX) در شرف برطرف شدن است. در این حالت منابع بیمه های عمر از دیگر منابع شرکت به صورت کامل تفکیک و سرمایه گزاریهای مناسبی با نرخ بازدهی معقول و ریسک مناسب انجام می پذیرد و آخرین وضع آن در هر روز از طریق زیر ساخت به اطلاع بیمه گذار خواهد رسید.
وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال با اتخاذ تدابیر مناسب اقدامات خوبی در مقابله با بیماری کرونا در راستای سیاست های ابلاغی در بیمه ایران صورت گرفته و با معرفی کارکنان و خانواده های آنان به سامانه واکسیناسیون، تعداد قابل توجهی از همکاران واکسن مربوطه را دریافت کردند. همچنین طبق تصمیمات اخیر هیات عامل، برنامه های مناسبی برای دلجویی و حمایت از خانواده هایی که عزیزان خود را ازدست داده اند طراحی و اجرا گردیده و خدمات در منزل نیز برای همکاران درگیر با بیماری، تصویب و ابلاغ شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران، تدوین آیین نامه جدید در کمیته وصول مطالبات بیمه ایران را گام بزرگ شرکت در نیمه اول امسال برای وصول مطالبات خواند و گفت: آیین نامه جدید وصول مطالبات در مرحله بررسی نهایی و طرح در هیات مدیره است. بررسی ها نشان می دهد حدود ۷۵ درصد مطالبات شرکت متعلق به تهران و بیمه گذاران بزرگ است که به دلیل عدم تصمیم گیری سریع، قاطع و نهایی در مورد شیوه وصول آنها، به وجود آمده است. امسال تصمیمات مناسبی در مورد وصول مطالبات معوق بیمه ایران اتخاذ شده است که از جمله مهمترین آنها می توان به توافق نهایی با شرکت معظم ایران خودرو برای تسویه مطالبات بیمه ایران از آن شرکت از طریق تملک چند ملک، دریافت تعدادی خودرو برای رفع نیاز شرکت و مبالغ نقدی اشاره کرد.
داور پناه در ادامه با اشاره به اقداماتی که طی نیمه نخست امسال در زمینه پدافند غیر عامل در بیمه ایران صورت گرفته است، گفت: بازنگری در حوزه زیرساختها، تقویت حوزه امنیت اطلاعات، تقویت فرهنگ پدافند غیرعامل، خرید تجهیزات مراکز دیتا سنتر، افزایش امنیت اطلاعات و نظارت مستمر بر کاربران در حوزههای مدیریتی، انتخاب افراد شایسته، استفاده از استانداردهای امنیت اطلاعات و . . . از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران، انجام طرح های رفاهی کارکنان از جمله راه اندازی ایرانسرا ها در اقصی نقاط کشور را از جمله موفقیت های امور رفاهی کارکنان در نیمه اول سال جاری دانست و در پایان گفت: یکی از بزرگترین و مهمترین برنامه های راهبردی شرکت در نیمه نخست امسال، طرح استعداد یابی و پرورش ۱۰۰ مدیر جوان برای بیمه ایران است که با جدیت آن را پیگیری می کنیم و جزییات آن بزودی اعلام خواهد شد.
همچنین تبدیل وضعیت حدود ۵۰۰ نفر از ایثارگران عزیز، با هماهنگی بنیاد محترم شهید و امور ایثارگران، در حال انجام است که تاکنون حدود ۲۰۰ نفر احکام مربوطه را دریافت کرده و بقیه نیز در نوبت ردیف استخدامی مربوطه و تکمیل مدارک و مستندات هستند.
وی گفت: تشکیل هلدینگ کسب و کار سبا برای کنترل، نظارت و راهبری توسعه شرکتهای زیرمجموعه و ایجاد زیرساختهای لازم و تصویب آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم در این رابطه در راستای ساماندهی سرمایه گذاری های شرکت است. افزایش سرمایه شرکت ساختمان بیمه ایران، احیای شرکت حافظان سرمایه و سبا سودا ثمین، نیز از اقدامات انجام شده در رابطه با افزایش بازدهی سرمایه گذاری ها و ساماندهی آن است.
داور پناه اضافه کرد: تشکیل منظم شورای سرمایه گذاری شرکت از بین افراد خبره و انگیزش همکاران مدیریت سرمایه گذاری، منجر به کسب بازدهی بیش از شاخص بورس در حوزه سرمایه گذاری های بورسی شده است. همچنین، در این بخش به جهت ایجاد تمرکز مناسب تر بر پرتفوی اصلی تمامی سهام های کوچک در سبد جداگانه، به جهت استفاده از فرصت های کوتاه مدت بازار سرمایه، سرمایه گذاری شده است. میزان سرمایه گذاری های شرکت نیز از رشد مناسبی برخوردار بوده که ایفای تعهدات شرکت در آینده را تضمین می نماید.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران، سرکشی به شعب شرکت به صورت دوره ای، اهمیت به بهداشت و نظام ۵S و آراستگی محیط، امحا اسناد راکد و اضافی، جمع آوری اموال بلا استفاده و آزادسازی فضاهای بلا استفاده شعب جهت تخصیص به پارکینگ همکاران، تعیین تکلیف برخی از پروژه های ساختمانی بلاتکلیف و اجرای چندین پروژه بهسازی و بازسازی از جمله دستاوردهای حوزه پشتیبانی شرکت است.
Sunday, 24 November , 2024