به گزارش پایگاه خبری وقایعنیوز به اکوپرشین، علیرضا کیهانپور: در مورد نقش رسانهها در پیشبرد اهداف بخش و بحران زدایی از مساله اشتغال، مشکلات آب، خاک، جنگل و مراتع، دام وطیور، دامپزشکی، پژوهش، محرومیتزدایی، مهاجرت بی رویه، سالمندی تولیدکنندگان و بهرهبرداران، واردات، صادرات، ارتقای مکانیزاسیون و نوآوریهای خلاقانه، اعتبارات بانکی، بیمه، خشکسالی، سیل، طوفان، آتش سوزی
تعامل رسانهای باید دوسویه باشد، اگر تاریخ کشاورزی معاصر را ورق بزنیم وزرای این بخش در یک مقطع تاریخی از سال ۱۳۵۸ به بعد از ایزدی، شیبانی و کلانتری گرفته تا اسکندری، خلیلیان، حجتی و…
به گزارش پایگاه خبری وقایعنیوز به اکوپرشین، علیرضا کیهانپور: در مورد نقش رسانهها در پیشبرد اهداف بخش و بحران زدایی از مساله اشتغال، مشکلات آب، خاک، جنگل و مراتع، دام وطیور، دامپزشکی، پژوهش، محرومیتزدایی، مهاجرت بی رویه، سالمندی تولیدکنندگان و بهرهبرداران، واردات، صادرات، ارتقای مکانیزاسیون و نوآوریهای خلاقانه، اعتبارات بانکی، بیمه، خشکسالی، سیل، طوفان، آتش سوزی، ضایعات، حمل و نقل، خرید تضمینی، اتحادیهها وتعاونیهای ذیربط، آفات و بیماریهای (زئونوس) گیاهی و جانوری، کود، سم، بذور،ذخیره سازی استراتژیک، نهادههای دامی، دارو ودرمان و مایه کوبی جانوری، زئو نوزها، بازار، عرضه بهداشتی، باغات، کد رهگیری، آیسیک، دانش آموختگان، دانشگاه و دانشکدههای کشاورزی، توسعه، عمران و نقش خطیر شوراهای اسلامی، مشارکتهای مردمی، صنایع برودتی و گرمایشی، سوخت، گرین هاووس افکت( گلخانهها)، محیط زیست، پسماند وفاضلاب، فقدان برنامهریزی و چشمانداز راهبردی، بودجه و اعتبارات، تغییرات مدیریتی، تربیت وجذب منابع انسانی، کوچ و جامعه عشایری، زیرساختها، آموزش و ترویج، هواشناسی، پدافند عامل، کنترل کیفیت، رصد و پایش مولفههای حادثه ساز و غیرقابل پیش بینی و… با حجم دهها کتاب یکصد صفحهای و بولتنهای اطلاعرسانی داد سخن و مصاحبه داشتهاند اما آن طور که شایسته و بایسته بوده فید بک مطلوبی مشاهده نمیشود ودر بر همان پاشنه قدیم میچرخد.
آسیب شناسی و پارادوکسهای رسانهای بخش کشاورزی باید به طور جدی بررسی وآموختههای آن به طور عملی و متمرکز، عملیاتی شود.
پیشرفت، توسعه و تحقق اهداف کمی و کیفی بخش کشاورزی با مصاحبه درمانی، قاب تلویزیون،امواج رادیوئی، فضای مجازی و وعده وعیدهای خوش رنگ ولعاب در دراز مدت جواب نخواهد دارد و یک روابط عمومی کارآ وپویا و مدیریت رسانهای آن از درون بخش، راهگشای بحران زدایی از مشکلات و دورنمای بیم وامیدهاست.
فراموش نکنیم رسانه با تحلیل محتوای تخصصی و قوی پر پرواز روابط عمومیها در یک تعامل دوسویه است که دسترسی به جایگاه مطلوب و قابل انتظار را میسر میسازد.
- منبع خبر : https://ecopersian.ir/
Monday, 25 November , 2024