به گزارش پایگاه خبری وقایعنیوز به نقل از ذوب ۲۴، محمدرضا یزدان پناه با اشاره به اهمیت اجرای دقیق و صحیح این تعمیرات اظهار کرد: با توجه به جایگاه بالای کارگاه نورد ۶۵۰ در تولید محصولات فولادی کارخانه به ویژه تولید مقاطع جدید فولادی نظیر انواع ریل، انواع تیرآهنهای سایز بالا، آرکها، ورق سازههای فولادی و شمشها، اجرای کامل و با کیفیت این تعمیرات مطابق با زمانبندی پیش بینی شده
تعمیرات اساسی خط و پرداخت کارگاه نورد ۶۵۰ با موفقیت انجام شد، مدیر برنامهریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات ذوبآهن اصفهان گفت: تعمیرات اساسی کارگاه نورد ۶۵۰ بر اساس برنامه پیش بینی شده از بیست و هفت شهریورماه تا دوم مهرماه سال جاری با موفقیت انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری وقایعنیوز به نقل از ذوب ۲۴، محمدرضا یزدان پناه با اشاره به اهمیت اجرای دقیق و صحیح این تعمیرات اظهار کرد: با توجه به جایگاه بالای کارگاه نورد ۶۵۰ در تولید محصولات فولادی کارخانه به ویژه تولید مقاطع جدید فولادی نظیر انواع ریل، انواع تیرآهنهای سایز بالا، آرکها، ورق سازههای فولادی و شمشها، اجرای کامل و با کیفیت این تعمیرات مطابق با زمانبندی پیش بینی شده از اهمیت ویژهای برخوردار بود. از این رو با بررسیهای لازم و تعیین خطوط بحرانی تعمیرات، سعی شد با استفاده حداکثری از تمامی ظرفیتهای کارگاه تعمیر تجهیزات و پرسنل پروژهای پیمانکاران مدیریت مهندسی نت، سرعت عمل بیشتری به اجرای فعالیتهای تعمیراتی داده شود، تا بتوان در موعد پیش بینی شده خط تولید کارگاه راه اندازی شود.
وی افزود: با توجه به عدم امکان توقف طولانی مدت خط تولید کارگاه نورد ۶۵۰ طی سالهای گذشته و ناشی از تعهدات کارخانه، کلیه تجهیزات خط تولید این کارگاه باید در این تعمیرات تحت سرویس و تعمیر قرار میگرفتند. با هماهنگی واحدهای مختلف، نیروهای اجرایی برای اجرای سریع و دقیق این تعمیرات به صورت سه شیفت و تمام وقت برنامه ریزی گردند.
یزدان پناه گفت: با توجه به ضرورت کاهش گراف اولیه از دوازده شبانه روز به هفت شبانه روز به علت اهمیت تولیدات این کارگاه، فعالیتهای کوره، خط و بستر با حداقل زمان لازم بررسی و گراف اجرایی تدوین شد.
محمدامین یوسفزاده مدیر مهندسی نورد نیز در این رابطه گفت: کارگاه نورد ۶۵۰ آخرین بار در سال ۱۳۸۹ تعمیرات اساسی شده بود. البته سال ۱۳۹۷ یک تعمیرات ۱۲۰ ساعته و در فاصله سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۷ چند تعمیرات ۸۰ ساعته انجام شده بود ولی تعمیرات اساسی در این سطح صورت نگرفته بود. در این توقف علاوه بر تعمیرات اساسی کارگاه همزمان ۳ عدد از بالک های جرثقیل کارگاه در خط۶ و ۵ نیز تعویض شد و در عین حال همزمان پروژه نصب و راه اندازی اره و دریلینگ ۳ پروژه ریل در حال انجام بود.
وی تأکید کرد: با احجام سنگین تعمیراتی و شرایط خاص تجهیزات نورد ۶۵۰ بازهم تعمیرات در گراف تعیین شده هفت شبانه روزو با توجه به حضور حجم کثیری از نیروهای کارگاه، نت تعمیرات و پیمانکاران بدون هیچگونه حادثه انسانی و تجهیزاتی با شرایط مطلوب به پایان رسید و در موعد مقرر شمش گیری انجام شد.
Tuesday, 26 November , 2024