کارخانه تولیدکنسانتره بهاباد با ظرفیت تولید 1 تا 1.3 میلیون تن کنسانتره آهن آماده راه‌اندازی و بهره برداری گردید. خط تولید کلاف سرمد ابرکوه با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن نیز تا پایان امسال راه اندازی و وارد تولید تجاری می شود.

کارخانه تولیدکنسانتره بهاباد با ظرفیت تولید ۱ تا ۱٫۳ میلیون تن کنسانتره آهن آماده راه‌اندازی و بهره برداری گردید. خط تولید کلاف سرمد ابرکوه با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن نیز تا پایان امسال راه اندازی و وارد تولید تجاری می شود.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از چادرملو، مهندس امیر علی طاهر زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، همچنین به ساخت نیروگاههای برق در این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: چادرملو در حال حاضر دارای یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و یک واحد ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی است و دومین واحد سیکل ترکیبی خود را نیز طی قراردادEPC با گروه مپنا به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو در حال ساخت دارد که امیدوار هستیم در سه ماهه دوم سال جاری بهره برداری از واحدهای ۱ و ۲ گازی این نیروگاه آغاز و به شبکه سراسری برق کشور متصل گردد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کلنگ یکی از بزرگترین نیروگاههای خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در منطقه خضر آباد استان یزد به زمین زده شد و اکنون پنل های خورشیدی آن خریداری و پیمانکار آن نیز مشخص شده است . وی ساخت ۲ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیگررا در شهرستان اردکان و بهاباد از جمله طرح های در دست اجرای چادرملو عنوان کرد .

طاهر زاده با بیان اینکه فعالیتهای معدنی چادرملو در سه بخش در حال انجام است، گفت: فعالیت های اکتشافی توسعه ای در معدن این شرکت در حال انجام است و امسال ۱۰ میلیون تن خوراک از محل معادن خودمان و همچنین فرآوری باطله های معدنی تامین می شود. وی افزود: در محدوده آنومالی ۱۰ که در فاصله ۱۵ کیلومتری معدن فعلی چادرملو واقع شده، مناقصه انتخاب پیمانکار استخراج انجام شده است و تاکنون حدود ۱۳۰۰ متر حفاری در آن انجام شده و برای توده جنوبی، مناقصه انتخاب پیمانکار به منظور اجرای عملیات استخراج و باطله برداری انجام شده است.

وی گفت: برای محدوده آنومالی D19، تاکنون ۷۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به طور مشترک از سوی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران انجام شده است و اکنون پس از ۱۷۰ میلیون تن باطله برداری از این معدن ، به ذخیره سنگ آهن رسیدیم. طاهر زاده عنوان کرد: در عین حال خرید سنگ آهن از سایر نقاط کشور نیز در دستور کار است و از معادن کوچک و سایر محدوده های موجود در استان و سطح کشور نسبت به خرید و تامین سنگ آهن اقدام می کنیم، به طوری که سال گذشته ۶ میلیون تن خرید سنگ آهن توسط چادرملو انجام شد.

وی با بیان اینکه : اکنون عملیات استخراج از محدوده زریگان در مرحله مناقصه انتخاب پیمانکار است تا بخشی از تامین خوراک چادرملو از این محل انجام شودگفت: همواره تلاش ما بر این بوده و هست که ابتدا محدوده های قابل قبول و اقتصادی را پیدا کنیم و سپس سرمایه گذاری انجام دهیم. مدیر عامل چادرملو خاطرنشان کرد: در عین حال در قالب یک کنسرسیوم برای دستیابی به منابع جدید معدنی در افغانستان، در حال رایزنی با مسئولان این کشور هستیم.