امیر صفری که از وی به عنوان رهبر بازارسازی هوشمند ایران یا پدر بازارسازی هوشمند ایران یاد می‌شود زاده ی بهمن سال ۱۳۴۷ محله ی مختاری تهران است پدر بزرگش دانش آموخته دارالفنون تهران و در وزارت اقتصاد و دارایی زمان خود مشغول به کار شد، والدینش علاقه ی خاص به تحصیلات عالی فرزندان داشتند و در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نداشتند.

به گزارش  وقایع نیوز به نقل از هفتانیوز: وی پس از تحصیل در دببرستان هدف تهران، مدرک مهندسی سیستم‌های اقتصادی خود را در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه امیرکبیر تهران اخذ و بعد از آن تحصیلات خود را در دکترای مدیریت بازرگانی راهبردی در دانشگاه بین المللی عدالت تهران ادامه داد و در سال ۱۳۹۷ مدرک دکتری خود را در این رشته اخذ کرد

 

 

 

وی با ۳۹ سال سابقه کاری مدیریت در صنعت بانکداری و بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی با توجه به نبوغ و جدیت در انجام امور علمی نشان ملی نبوغ و مدیریت ایرانی را در سال ۱۳۹۶ به دست آورد

وی دارای نظریه ۸c اعتباری در سال ۲۰۱۸ (پس از اصل ۵c دومینیک سالواتوره در سال ۱۹۷۴ میلادی) است .

 

 

او دارای تالیف و ترجمه کتاب‌هایی از جمله بازاریابی پیشرفته ۳۶۰ درجه دیجیتال،۴ استراتژی برندسازی شخصی و بازارسازی هوشمند، رهبری کاریزماتیک است .که بتازگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی از تألیف کتاب بازارسازی هوشمند مکتوب تقدیر کرد.

 

 

از تخصص‌های او می‌توان به فوق تخصص بازارسازی هوشمند ،متخصص کشف استعداد‌های اقتصادی و مدرس، هیئت علمی دانشگاه و award اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ از انجمن نخبگان لندن و ریاست شورای سیاست‌گذاری دانش اقتصادی و تحلیل ،ریاست هیات علمی موسسه آموزش عالی آزاد FTA اشاره کرد .

 

دارا بودن مقالات فارسی و انگلیسی متعدد، صاحب امتیاز پایگاه خبری هفتا نیوز, عضو انجمن اقتصاد دانان ایران، عضویت در انجمن بازاریابی ایران معاون اجرائی و راهبردی انجمن مدیران مراکز دانش بنیان و نخبگان کشور و مسئولیت برپایی بالغ بر ۷۴ پروژه راهبردی از دیگر افتخارات او است .

امیر صفری دارای دو قانون ۸safari” و ( ۸credit) در مدیریت بنام خویش می‌باشد .و تمبر رسمی  اختصاصی شرکت ملی پست ایران  در چند نوبت در مقام تجلیل از ایشان  چاپ شد.

امیرصفری در کتاب بازارسازی  هوشمند  می‌نویسد: خیلی‌ها فکر می‌کنند بازارسازی هوشمند یعنی تبلیغات، برندینگ، پروموشن و جستجوی مشتریان جدید  یا سایر مفاهیم گُنگ دیگری از این دست. در حالی که بازارسازی هوشمند را خیلی ساده می‌توانیم این گونه تعریف کنیم:

 

بازارسازی هوشمند، مجموعه‌ای از روش‌هایی است که با کمک آنها، کاری می‌کنیم که مشتری بالقوه شناخته نشده در زمینه کاری خویش رابا متد هوش مصنوعی  بشناسیم، به ما علاقه‌مند بشود و به حدی به ما اطمینان پیدا کند که تصمیم بگیرد نیاز نادانسته  خویش را توسط خدمت یا محصول ما رفع کند.ولذت ببرد.

با توجه به این تعریف، برای نگارش یک برنامۀ بازارسازی هوشمند موثر باید این دو نکتۀ مهم را در نظر بگیریم:

۱. مفهوم بازارسازی تغییر نکرده، ولی ابزارهای آن تغییر کرده‌اند. برای مثال، فرض کنید ۲۰ سال پیش وقتی می‌خواستیم اطلاعات تماس یک مشتری بالقوه را پیدا کنیم، یا باید به مرکز راهنمای تلفن زنگ می‌زدیم یا نام مشتری را در کتابچه راهنما جستجو می‌کردیم. ولی امروزه، با جستجوی نام مشتری هدف،با کمک هوش مصنوعی  علاوه بر یافتن اطلاعات تماس‌ مشتری، اطلاعات متعدد دیگری را هم پیدا می‌کنیم. این مثال نشان می‌دهد که هدف ما همان هدف ۲۰ سال پیش است، ولی ابزارهای ما متفاوت شده‌اند.

 

۲. یک برنامۀ بازارسازی هوشمند شامل یک یا تعداد محدودی استراتژی بازارسازی و تعداد زیادی تاکتیک بازارسازی است. برای همین باید فرق بین استراتژی و تاکتیک را خوب متوجه بشویم. استراتژی، تصویری بزرگ از کاری است که می‌خواهیم انجام بدهیم. در مقابل، تاکتیک، روش عملیاتی کردن آن تصویر بزرگی است که در ذهن داریم. برای مثال، فرض کنید تصمیم گرفته‌ایم به دلیل قدیمی شدن محصول‌مان، آن را به‌روز کنیم. این تصویر بزرگ، استراتژی بازارسازی ما را تشکیل می‌دهد. حال این که کدام ویژگی‌های محصول را تغییر بدهیم، کدام‌‌ها را حذف کنیم و چه ویژگی‌های جدیدی به محصول اضافه کنیم، تاکتیک ما را تشکیل می‌دهند. برای نوشتن یک برنامۀ بازارسازی موثر، هم باید استراتژی مناسبی داشته باشیم و هم این که آن استراتژی را به تاکتیک‌های اجرایی مناسبی تبدیل کنیم.در ضمن اینکه نیاز نادانسته مشتریان جدید را رفع می کنیم.

 

در پایان باید همانند رهبر بازارسازی هوشمند ایران با اعتقاد راسخ ،اعتماد بنفس ،تخصص و تجربه علمی و عملی پا در کارزاری گذاشت که حتی دانشمندان اروپایی و امریکایی مدعی هم، نتوانستند در این خصوص حرفی برای گفتن داشته باشند و به این جملات طلایی از دکتر امیر صفری می‌رسیم که:

«هر کس بخواهد کاری انجام دهد راهش و اگر نخواهد بهانه اش را پیدا می‌کند »

(موجز ،کاری کوچک ،شفاف ،واقعی و قابل اندازه گیری )، انجام کار درست با سرعت کم از انجام کار اشتباه مخرب تر است؛