به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان‌ پور: چند باری که به منظور دیدار ایشان و بنا به علاقه صرفا شخصی خودم، به مرکز تحقیقات بیابان شناسی روبروی درب شرقی دانشگاه تهران رفتم دو  شاخص برایم آموزنده و زیبا بود به سان همان رمزوراز و سکوت وزیبایی کویر…

کویر بدون  پروفسور کردوانی همه چیز کم دارد، پدر علم کویر شناسی ایران در سن ۹۰ سالگی درگذشت. آن مرحوم زاده کویر گرمسار و استاد دانشگاه تهران و مولف صدهاکتاب، پژوهش و مقالات بین‌المللی در زمینه کویرشناسی بود که با تمام وجود به آن عشق می‌ورزید و شاگردانی تربیت کرد که بدون تردید راه عاشقانه وی را ادامه خواهند داد.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان‌‌پور: چند باری که به منظور دیدار ایشان و بنا به علاقه صرفا شخصی خودم، به مرکز تحقیقات بیابان شناسی روبروی درب شرقی دانشگاه تهران رفتم دو  شاخص برایم آموزنده و زیبا بود به سان همان رمزوراز و سکوت وزیبایی کویر…

اول بی تکلف بودن مرحوم پروفسور کردوانی در نخستین دیدار و پیشی گرفتن در سلام ودرودگفتن یک بزرگ مرد در مقابل یک کوچک در طلب علم و دیدار وآموختن، ساده وبی آلایش وبه همین ساده گی، نه مدیر کل حوزه ریاستی داشت و نه روسای دفتری و نه راننده و خدم و حشمی! وپیاده با ایشان بارها از محل کارش تا کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ده‌ها نکته از تجارب آموزنده اش به نیکی و سرشار از عشق در سال ۱۳۵۸ آموختم که به حق بیانگر و لیاقت واژه  پدر علم کویرشناسی ایران را به عیان آشکار می‌کرد و هزاران افسوس از این هجرت، در کتاب‌هایش غوغایی از شگفتی‌ها و راز و کرشمه‌های کویر است که انسان را به هبوط خویش پیوند می‌دهد.

خوشا به حال خوش اش که در روز تاسوعا و شب عاشورای امام حسین(علیه السلام) رخت از این دنیای فانی برچید واین خود سعادت بزرگی است که کمتر نصیب بنده‌ای می‌شود.

نام و یادش همواره باقی باد.

سلسله موی دوست حلقه دام بلاست

هرکه در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست

فقدان بزرگ این دانشمند عزیز وبا اخلاق را به خاندان و وابستگان این رادمرد پژوهشگر، جامعه علمی، کویرنشینان صبور،  سلحشوران عشایری صحرا نورد، شاگردان و همکاران آن مرحوم در سراسر ایران و جهان به ویژه در دانشگاه تهران تسلیت عرض نموده واز کویر تا بهشت الهی برایشان آرامش و آسایش آرزو می‌نمایم.