گشایش دروازه صادرات به آفریقا در استانبول؛ شهر استانبول ترکیه از 10 تا 13 آبان 1403 برابر با 31 اکتبر تا 2 نوامبر 2024 میلادی میزبان برگزاری نمایشگاه «دروازه صادرات به آفریقا» است.

گشایش دروازه صادرات به آفریقا در استانبول؛ شهر استانبول ترکیه از ۱۰ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۳ برابر با ۳۱ اکتبر تا ۲ نوامبر ۲۰۲۴ میلادی میزبان برگزاری نمایشگاه «دروازه صادرات به آفریقا» است.

به گزارش وقایع‌نیوز، نمایشگاه «دروازه صادرات به آفریقا» به مدت ۳ روز از ۱۰ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۳ برابر با ۳۱ اکتبر تا ۲ نوامبر ۲۰۲۴ میلادی در شهر استانبول ترکیه میزبان تولیدکنندگان، صادرکنندگان، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی کشورهای منطقه از جمله ایران است.

این نمایشگاه با هدف آگاهی‌رسانی و افزایش شناخت فعالان اقتصادی از کشورهای آفریقا و نمایش تولیدات و صادرات محصولات ایران و کشف فرصت‌های جدید تجارت در آفریقا در استانبول برگزار می‌شود.

بنابر اعلام ستاد خبری نمایشگاه، ازجمله محورهای برگزاری نمایشگاه «دروازه صادرات به آفریقا» شامل نفت، گاز، پتروشیمی، پلیمر و پلاستیک، محصولات کشاورزی، نوشیدنی مواد غذایی بسته‌بندی، تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو، خدمات فنی و مهندسی، صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، حمل‌ونقل و لجستیک، ساختمان و مصالح ساختمانی، گردشگری، فناوری اطلاعات، مخابرات، برق، الکترونیک و شهر هوشمند، صنایع معدنی، منسوجات، پوشاک و کیف و کفش است.

از آنجا که ایران می‌تواند از ظرفیت برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه در همکاری‌های نمایشگاهی به عنوان فراهم‌کننده مقدمات حضور در آفریقا استفاده کند، این نمایشگاه نقش مؤثری در این زمینه دارد.

همچنین با توجه به اولویت جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش مبادلات با قاره آفریقا، نمایشگاه یادشده فرصت مناسبی برای اتصال شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ایران به بازارهای بکر این قاره است و شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده ایرانی می‌توانند به‌دلیل تشابه نیازمندی‌های صادراتی و وارداتی در تمام کشورهای آفریقا، از این فرصت برای صادرات و تامین محصولات و ارائه خدمات فنی و مهندسی خود استفاده کنند.

گفتنی است قاره آفریقا مجموعه‌ای از کشورهای در حال توسعه با درجات پیشرفت متفاوت، سرزمینی غنی و متنوع از لحاظ مواد خام و معدنی و استعدادهای بالای کشاورزی و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری قابل توجه، بازار بکر و گسترده و نیروی کار جوان و ارزان است.

این قاره با قرار گرفتن در بین قاره آسیا و اروپا و چهارراه آب استراتژیک همواره به عنوان سرزمینی سودآور مورد توجه قدرت‌های اقتصادی جهان بوده و برای  ایران نیز اولویتی مهم و دائمی و قابل دوام در گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری است.

برخورداری از بازار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری و حجم سالانه تبادلات تجاری حدود یکهزار میلیارد دلاری، موضوعی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت و از الزامات توسعه تجارت و صادرات با هر کشوری است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند با دبیرخانه نمایشگاه در تهران به شماره تلفن ۲۲۸۹۷۴۰۶ تماس بگیرند.