به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از ایسنا: مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به نزدیک بودن بررسی بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از راهکارهای اساسی در کنترل تورم و گرانی، قانون بودجه یک ساله است که اثراتش می‌تواند گرانی افسارگسیخته را آرام کند. امید مردم به بهبود وضعیت معیشت است.

گودرزوند: مردم نباید ضرر ناتوانی مدیران ایران خودرو و سایپا را بپردازند، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از افزایش قیمت خودروی پراید گفت: متاسفانه ایران‌خودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده‌اند اما نتوانستند حداقل انتظارات مردم را برآورده کنند.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از ایسنا: مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به نزدیک بودن بررسی بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از راهکارهای اساسی در کنترل تورم و گرانی، قانون بودجه یک ساله است که اثراتش می‌تواند گرانی افسارگسیخته را آرام کند. امید مردم به بهبود وضعیت معیشت است.

ایران‌خودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده‌اند

گودرزوند چگینی با بیان اینکه دست رانتخواران باید قطع شود و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دست مردم برسد، گفت: متاسفانه دو شرکت ایرانی ایران‌خودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده‌اند اما نتوانستند حداقل انتظارات مردم را برآورده کنند. پرایدی که ۵۰ میلیون تومان قیمت ندارد با نرخی بیش از ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. ضرر ناتوانی مدیران این شرکت‌ها نباید توسط مردم پرداخت شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: چرا باید مدیران پایه و ضعیف تصمیمی بگیرند که شما وارد صحنه شوید و در ماجرای خودرو دخالت کنید؟ اثرات این تصمیماتی که مدیران ضعیف اتخاذ کرده‌اند در بورس و جامعه دیده می‌شود. انتظار داریم که مدیران ضعیف و ناتوان در راس امور نباشند.

زنگنه: حمایت از شرکت‌های خودرو نباید باعث افزایش قیمت خودرو شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: حرف زدن از آزاد کردن قیمت و پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری در حالی که بازار خودرو در انحصار دو خودروساز قرار دارد، یک تناقض است.

زنگنه در خصوص بازار خودرو گفت: دوگانه اقتصاد رقابتی و قیمت‌گذاری دستوری دوگانه صحیح نیست. حرف زدن از آزاد کردن قیمت و پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری در حالی که بازار خودرو در انحصار دو خودروساز قرار دارد یک تناقض است.

دولت باید راهبرد خود را مشخص کرده و نباید حمایت از سهامداران شرکت‌های خودرویی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شود و از سوی دیگر نباید سیاست‌های اشتباه، سهام شرکت‌های خودرویی و مردم سهامدار را دچار مشکل کند.