آغاز ساخت راه‌آهن رشت آستارا از ۲۰۲۴؛ در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه قرارداد اجرایی پروژه رشت - آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضاء رسید.

آغاز ساخت راه‌آهن رشت آستارا از ۲۰۲۴؛ در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه قرارداد اجرایی پروژه رشت – آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضاء رسید.

به گزارش وقایع‌نیوز، در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب و با حضور مقامات کشورهای مختلف در تهران برگزار شد، قرارداد اجرایی ساخت راه‌آهن رشت آستارا میان ایران و روسیه به امضاء رسید.

موافقتنامه قرارداد اجرایی پروژه رشت – آستارا به امضای شرکت‌های معرفی‌شده از سوی دو کشور ایران و روسیه رسید و به گفته معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طراحی این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

در این قراداد مدت زمان پروژه، قوانین و شرایط اجرایی پروژه، ضمانت‌نامه‌ها و … مشخص شده است و با اجرای آن، گروه‌هایی از ایران و روسیه در پروژه مستقر می‌شوند.

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، زمان اجرای این پروژه سه تا چهار سال تخمین زده شده است.

نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب، با حضور مقامات روسیه و هند و سفرای کشورهای حوزه دریای‌خزر، خلیج‌فارس و دریای عمان به میزبانی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در تهران برگزار شد.