به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز، مهدی نصر در خصوص پروژه احداث کوره پاتیلی شماره ۳ (LF3 ) بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ (LF1 ) اظهار کرد: به منظور افزایش ظرفیت تولید در بخش فولادسازی و همچنین ضرورت تولید فولادهای کیفی به خصوص تولید فولاد ریل و

آغاز پروژه احداث کوره پاتیلی جدید شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن گفت: پروژه احداث کوره پاتیلی جدید شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ با هدف افزایش ظرفیت تولید در بخش فولادسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوز به نقل از ذوب ۲۴، مهدی نصر در خصوص پروژه احداث کوره پاتیلی شماره ۳ (LF3 ) بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ (LF1) اظهار کرد: به منظور افزایش ظرفیت تولید در بخش فولادسازی و همچنین ضرورت تولید فولادهای کیفی به خصوص تولید فولاد ریل و با توجه به ظرفیت گرمایی پایین و اتلاف انرژی و زمان در کوره پاتیلی شماره ۱،‌ به صورت EPC با همکاری شرکت مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک به تعریف و اجرای پروژه احداث کوره پاتیلی جدید شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱ اقدام شد.

وی افزود: در این طرح ضمن بازسازی و افزایش توان تجهیزات و ظرفیت گرمایی کوره پاتیلی شماره ۱، با احداث کوره پاتیلی شماره ۳ با ظرفیت ۱۳۰ تن، دمای مورد نیاز جهت ارسال فولاد مذاب توسط پاتیل‌ به ریخته‌گری‌ها فراهم می‌آید.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن گفت: در این فرایند افت دما در زمان‌ توقف پاتیل‌ها بعد از عملیات کنورتورها جبران می‌شود و توقف کنورتورها و ذوب‌های تخلیه شده از آن‌ها در کارگاه ریخته‌گری کاهش یافته و در نتیجه سرعت و ظرفیت تولید افزایش می‌یابد. این طرح هم اکنون با پیشرفت ۳۰ درصدی در مرحله تامین و ساخت تجهیزات و اجرای فعالیت‌های سیویل است.

وی با اشاره به حجم بالغ بر ۶۰۰ تنی تجهیزات و اسکلت فلزی طرح و پیشرفت ۳۶ درصدی فعالیت‌های ساختمانی افزود: عمده تجهیزات اصلی و حساس پروژه از قبیل سیستم هیدرولیک، ترانسفورماتور، بازوی الکترود، تجهیزات پست ۶۳ کیلوولت، سیستم PFC و ریداندانت، تابلوهای اصلی اتاق کنترل و تجهیزات ابزار دقیق حساس با تامین کنندگان خارجی و داخلی سفارش گذاری شد و در مرحله ساخت است. همچنین ساخت اسکلت فلزی، تابلوهای برق و … درکارگاه های ساخت پیمانکار در حال تکمیل و ارسال به سایت پروژه است.

نکات برجسته این طرح به شرح زیر است:

عملیات متالورژی ثانویه بیش از ۹۵ درصد از فولاد مذاب تولیدی بخش فولادسازی

تولید فولادهای کیفی نظیر فولاد ریل و فولادهای کم آلیاژ با استحکام بالا (HSLA)

کاهش توقفات و افزایش ظرفیت تولید بخش فولادسازی