احداث گلخانه حتی در اراضی قولنامه‌ای بدون مانع است، استاندار البرز در جلسه شورای اداری شهرستان چهارباغ که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی امام جمعه این شهرستان و حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ برگزار شد،گفت: تمامی روستاهای استان ظرفیت توسعه گردشگری، بومگردی و تولید صنایع دستی را دارند از این رو از چنین طرح‌هایی در روستاهای استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

احداث گلخانه حتی در اراضی قولنامه‌ای بدون مانع است، استاندار البرز در جلسه شورای اداری شهرستان چهارباغ که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی امام جمعه این شهرستان و حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ برگزار شد،گفت: تمامی روستاهای استان ظرفیت توسعه گردشگری، بومگردی و تولید صنایع دستی را دارند از این رو از چنین طرح‌هایی در روستاهای استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش وقایع‌نیوز: عالیه رضوانی- مجتبی عبداللهی با بیان اینکه از مجموعه مدیران این شهرستان تازه تاسیس انتظار می‌رود با همت و همدلی بیشتری درصدد باشند تا بنیان‌های توسعه و آبادانی در چهارباغ بدرستی شکل بگیرد،افزود: ضرورت دارد عملیات اجرایی و جانمایی و ساخت تصفیه خانه چهارباغ ظرف ۳ ماه آینده مشخص و تا دهه مبارک فجر به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه کشت گلخانه‌ای در استان، ادامه داد: احداث گلخانه حتی در اراضی قولنامه‌ای بدون مانع است و هیچ مجوزی برای راه‌اندازی نیاز نیست و متقاضیان می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و از تسهیلات، حمایت و بسته‌های تشویقی برخوردار شوند.

استاندار البرز با گلایه از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی در شهرستان چهارباغ گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده شود و از بدو تخلف باید مقابله صورت گیرد.

عبداللهی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هادی در روستاهایی که بازگشت جمعیت و اشتغالزایی در آنها محقق شود، تسریع می‌شود،افزود: تمامی روستاهای استان ظرفیت توسعه گردشگری، بومگردی و تولید صنایع دستی را دارند از این رو از چنین طرح‌هایی در روستاهای استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در خصوص شهرک ابریشم اقدامات بسیاری صورت گرفته که رضایتمندی مردم را کسب کرده ولی از سوی دیگر برنامه‌هایی نیز باقی مانده که باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد؛ بویژه بخش عمده آسانسورها و رنگ نمای این شهرک که مورد تقاضای مردم است تا دهه فجر امسال راه‌اندازی شود.

فرماندار چهارباغ  نیز گفت: این شهرستان از نداشتن کلینیک تخصصی، آزمایشگاه و رادیولوژی رنج می‌برد که لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان البرز توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

داوود جعفری با بیان اینکه چهارباغ به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و تقسیمات سیاسی در قالب استان البرز قرار دارد ،افزود: این شهرستان با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر به صورت ثابت و ۳۰ هزار نفر به صورت شناور و حدود ۴۶ هزار نفر اتباع، بسیار کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است.

وی ادامه داد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و حضور استاندار فعلی که از مدیران جهادی و دلسوز مردم است، چهارباغ در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت. به عنوان مثال بهسازی و ایمن سازی جاده قزلحصار، بهسازی و ایمن‌سازی جاده سهیلیه ،افتتاح ۵ مدرسه از سال گذشته تا هفته دولت امسال، شروع ساخت پنج مدرسه دیگر و یک هنرستان بزرگ در شهرک ابریشم، اجرای عملیات آسفالت حیاط ۱۵ مدرسه در سطح شهرستان در سال جاری، ساخت پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس نمونه‌ای از این اقدامات است.

فرماندار چهارباغ افزایش داروخانه‌ها از ۶ به ۱۱ داروخانه، احداث مرکز جامع سلامت شهرک ابریشم نیز  و افتتاح  درمانگاه این شهرک ،پیگیری ساخت دو سالن برای چهارباغ ،اصلاح شبکه معابر ملک آباد،مهدی آبائ و روستاها، اجرای  پروژه فیبر نوری در منطقه شهری ،افزایش اعتبارات سال جاری به ۸۰ میلیارد تومان و تخصیص زمین برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرک ابریشم را از مواردی عنوان کرد که در حال اجرا بوده یا به بهره برداری رسیده است.لازم به ذکر است استاندار البرز از توضیحات مدیران آبفا و جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت آبرسانی و کشت گلخانه‌ای اظهار نارضایتی کرد و خواستار پیگیری بیشتر و اعلام نتیجه به استانداری در خصوص موارد مطروحه شد.