در دیدار اعضای شورا و شهردار رشت با رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه بسته های سرمایه گذاری در رشت به وی ارائه و به توسعه تعاملات دو جانبه تاکید شد.

در دیدار اعضای شورا و شهردار رشت با رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه بسته های سرمایه گذاری در رشت به وی ارائه و به توسعه تعاملات دو جانبه تاکید شد.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از نگاه شمال، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار با معرفی اعضای شورای رشت به رایزن اول فرهنگی ترکیه اظهار کرد: بار دیگر خیر مقدم می گویم و امیدوارم طی این ایامی که در رشت حضور داشتید توانسته باشیم پذیرایی خوبی از شما انجام دهیم و از نخستین سفری که در ابتدای شروع فعالیتتان در کشور ایران دارید خاطره خوبی برایتان رقم خورده باشد.

وی با بیان اینکه شهر رشت بزرگترین شهر شمالی کشور است افزود: رشت یکی از شهرهای با سبقه بسیار بالا و قدیمی ایران است و در گذشته دروازه اروپا بود .

کارگرنیا با اشاره به اینکه رشت به عنوان شهر اولین ها معروف است و در گذشته بسیاری از اولین ها از جمله نخستین راه آهن در ایران در رشت احداث شده بود تصریح کرد: نخستین داروخانه شبانه روزی، نخستین آسایشگاه معلولین و سالمندان، نخستین سالن تئاتر ، نخستین اتوبوس درون شهری و بسیاری دیگر از اولین ها در کشور ایران در رشت احداث و راه اندازی شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به چهره های مطرح و شناخته شده رشت اشاره کرد و گفت: چهره هایی همچون پروفسور رضا و پروفسور سمیعی از جمله افرادی هستند که زادگاهشان رشت است و در جهان شناخته شده هستند.

کارگرنیا به سردار بزرگ استکبار ستیز شهید میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: شهید میرزا کوچک خان اسطوره بزرگ مردمان این دیار است که در دوران خفقان پهلوی در برابر قدرت های مستکبر به پا خواست و نخستین حکومت جمهوری در ایران توسط میرزا در رشت شکل گرفت.

وی با تاکید به ظرفیت های رشت و گیلان بیان کرد: شهر رشت و استان گیلان از ظرفیت های خدادادی و طبیعی فراوانی برخوردار است که از آن جمله می توان به دو رودخانه گوهررود و زرجوب اشاره کرد که از داخل شهر عبور می کند .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تالاب عینک رشت اشاره کرد و‌گفت: این تالاب نیز جزو معدود تالاب های درون شهری است که به لحاظ زیستی بسیار حائز اهمیت است و همه این مباحث فرصت هایی برای سرمایه گذاری است و شورای اسلامی و شهردار رشت به دنبال توسعه شهر هستند و از مشارکت سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

کارگرنیا با بیان اینکه ما دو هدف بزرگ از برگزاری چنین همایش هایی داریم افزود: معرفی ظرفیت ها ،پتانسیل ها و پیشینه پُر افتخار رشت و همچنین جذب سرمایه گذار به منظور مشارکت در پروژه های عمرانی بزرگ دو هدف اصلی ما از برگزاری چنین همایش هایی است و در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری مطالعه شده در رشت وجود دارد و یک نسخه از آن فرصت ها را در اختیار رایزن اول فرهنگی ترکیه قرار می دهیم و انتظار داریم به این مهم توجه داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل در شورا و شهرداری رشت به منظور تقویت تعاملات دوسویه وجود دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته قرار داد خواهرخواندگی ما بین رشت و یکی از شهرهای ترکیه منعقد شده بود ، انتظار داریم تعاملات ما بین این شهرها افزایش پیدا کند .

مرجان گودرزی /گیلان