معتقدم که تحقق اهداف هلدینگ ساختمانی معلم و شرکت‌های تابعه، به خلق ارزش حداکثری برای فرهنگیان معزز منجر خواهد شد و بر اساس همین استراتژی به همراه سایر همکارانم برنامه‌های متعددی را تدوین کرده و با تمامی تلاش و توان خود در پی اجرای آن هستیم.

معتقدم که تحقق اهداف هلدینگ ساختمانی معلم و شرکت‌های تابعه، به خلق ارزش حداکثری برای فرهنگیان معزز منجر خواهد شد و بر اساس همین استراتژی به همراه سایر همکارانم برنامه‌های متعددی را تدوین کرده و با تمامی تلاش و توان خود در پی اجرای آن هستیم.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی هلدینگ ساختمانی معلم، دکتر مرتضی رحمان‌زاده عضو هیأت مدیره و مدیرعامل هلدینگ ساختمانی معلم با بیان این مطلب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: از اول مردادماه سال جاری و در نخستین روز حضور در این هلدینگ بر بهره‌مندی از منافع و عواید حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در حوزه مسکن برای فرهنگیان گرانقدر به عنوان ذی‌نفعان اصلی و دارای اولویت نخست، تأکید داشته‌ام.

وی با اشاره به مجموعه ‌اقدامات انجام‌شده از زمان تصدی مدیرعاملی هلدینگ ساختمانی معلم که منجر به ایجاد منفعت بیشتر برای فرهنگیان معزز خواهد شد، به تسویه مطالبات بانک گردشگری که حدود ۸ سال این هلدینگ را از خدمات بانکی محروم کرده، پرداخت و افزود: در چندین نوبت ملک موسوم به سهند در فرآیند مزایده بانک گردشگری قرار گرفته بود که سرانجام با حداکثر صرفه و صلاح و حمایت مدیران صندوق ذخیره کلیه وثائق و تضامین فک شد.

دکتر رحمان‌زاده همچنین اخذ تخفیف حدود ۵۰ درصد از میزان نیم عشر ابلاغی اجرای احکام مجتمع شهید صدر را از اقدامات موثر دیگر در خصوص تسویه مطالبات بانک گردشگری برشمرد.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی معلم با اشاره به تأکید وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص لزوم تکمیل فوری هتل جنت اصفهان در همان روزهای نخست پذیرش مسئولیت این هلدینگ ادامه داد: در پی این امر، به صورت شبانه‌روزی پروژه جنت اصفهان در لیست پروژه‌های فوری و با قید فوریت قرار گرفته و با برگزاری جلسات متعدد با حضور معاونان و مدیران و با اقدامات ویژه این پروژه را در دستور کار قرار دادیم که به‌زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

وی همچنین به فرآیند تملیک مجدد پروژه جنت‌آباد تهران از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ملک مذکور به نوعی از مالکیت شرکت ساختمانی معلم خارج شده بود، در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شرکت با شرایط بهینه و نقد و اقساط این اقدام انجام گرفت و پس از سی ماه توقف، با رایزنی‌های متعدد هلدینگ ساختمانی معلم جهت حل مسائل حقوقی باقی‌مانده از سال‌های گذشته، ضمن تحویل زمین پروژه مسکونی جنت‌آباد به پیمانکار و تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

دکتر رحمان‌زاده تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که طی این مدت در هلدینگ ساختمانی معلم به سرانجام رسیده، فرآیند فروش ملک موسوم به سهند به بالاترین قیمت ممکن بالاتر از ارزش پایه مزایده و قیمت‌گذاری هیأت کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به قیمت و مزایدات قبلی در سال مالی مورد نظر (۳۱/۰۶/۱۴۰۲) بود. این ملک با رعایت کلیه جوانب حقوقی، فنی و اقتصادی به سازمان امور مالیاتی، اداره کل شمال تهران فروخته شد.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی معلم گفت: ورود به بازار سرمایه و بورسی‌شدن هلدینگ و شرکت‌های تابعه در راستای ارتقای شفافیت، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی، سهولت بیشتر در اخذ تسهیلات بانکی و کانال‌های متنوع تأمین مالی و همچنین تقویت اعتبار و برند هلدینگ و شرکت‌های تابعه به‌عنوان اهداف اصلی در حال پیگیری موثر است و برخی از الزامات آن از جمله فرآیند پیش‌پذیرش و … انجام شده است.

دکتر رحمان‌زاده به اهم رایزنی‌هایی که به منظور خلق ارزش افزوده برای فرهنگیان معزز انجام شده، اشاره کرد و ادامه داد: توجه ویژه به شناسایی املاک و اراضی قابل مولد ادارات ­کل استانی آموزش و پرورش در قالب مأموریت و برگزاری جلسات با مقامات ذیصلاح استانی از جمله استاندار، اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران کل آموزش و پرورش و… در جهت خلق ارزش و مولدسازی از جمله اقداماتی است که طی مدت ۵ ماهه اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته‌ است.

وی همچنین به پیگیری موثر و مستمر برای رفع مشکلات و چالش‌های حقوقی از مراجع قضائی و بعضاً حوزه شهرداری‌ها مربوط به املاک و پروژه‌های شرکت – که حدود ۹۴ درصد بلا استفاده و فاقد خلق ارزش بوده- را از دیگر اقداماتی برشمرد که در حال انجام است.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی معلم با اشاره به اقدام دیگری که در این مدت از سوی هلدینگ ساختمانی معلم برای فرهنگیان انجام شده، اظهار داشت: واگذاری ۶۷/۱۴ درصد سهام بیمه معلم، متعلق به هلدینگ ساختمانی معلم در چارچوب ضوابط بازار سرمایه و در راستای طرح ارزش مالکانه به شرکت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گستر سهند به منظور اعطا به فرهنگیان معزز صورت پذیرفت.

وی همچنین به راه‌اندازی سیستم نمای یونیتایز به منظور تکمیل زنجیره ارزش و توسعه کسب‌ و کار در شرکت آلوپن، اشاره کرد و گفت: نمای یونیتایز از نماهای ساختمانی زیبا و پرسرعت در اجرا و یکی از مدرن‌ترین نماهای ساختمانی در جهان است که تولید نما را به صورت صنعتی و انبوه امکان‌پذیر می‌سازد. سرعت بالا و سهولت در نصب این نوع نما باعث شده تا مشتریان بیشتری به آن روی بیاورند و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارزش افزوده بیشتر نیز می‌شود.

دکتر رحمان‌زاده یکی از مهم‌ترین اقدامات این هلدینگ در سال جاری را تدوین طرح اقدام جهادی نهضت ملی مسکن برای فرهنگیان سراسر کشور از سوی هلدینگ ساختمانی معلم، برشمرد و با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی مختلف در این هلدینگ برای اجرای بهینه این طرح، اظهار امیدواری کرد با تشکیل «قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم» به عنوان اولویت برنامه‌های سال آتی صندوق ذخیره فرهنگیان، گامی مهم در راستای خانه‌دار شدن فرهنگیان فرهیخته سراسر کشور برداشته شود.