مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت گفت: شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با رویکرد توجه به توان داخل از همه ظرفیت‌های بخش خصوصی برای فعالیت‌های تولیدی، توسعه‌ای، خدماتی و… استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت گفت: شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با رویکرد توجه به توان داخل از همه ظرفیت‌های بخش خصوصی برای فعالیت‌های تولیدی، توسعه‌ای، خدماتی و… استفاده می‌کند.

به گزارش وقایع نیوز ، عبدالمهدی مجتهدی در گفت‌وگو با شانا، با اشاره به موفقیت‌های این شرکت در دو سال گذشته بیان کرد: پیش از این، از میان هشت دستگاه حفاری تحت مالکیت این شرکت، فقط پنج دستگاه فعال بود و از سه دستگاه دیگر به‌عنوان قطعات یدکی استفاده می‌شد، اما در دو سال گذشته موفق شدیم این سه دکل را تجهیز و قرارداد کاری برای آن‌ها امضا کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون از میان هشت دستگاه حفاری فعال، چهار دستگاه در منطقه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دو دستگاه در پروژه EPD میدان مشترک آزادگان مستقر است.

مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت با اشاره به تقاضای شرکت نفت مناطق مرکزی برای سه دکل حفاری و شرکت مپنا برای دو دستگاه حفاری گفت: با توجه به تقاضای موجود، در سال جدید که به نام سال توسعه در شرکت عملیات اکتشاف نام‌گذاری شده است، تلاش می‌کنیم با توسعه همه سرویس‌ها و خدمات حفاری، یک دستگاه حفاری WORK OVER جدید نیز به ناوگان اضافه کنیم و حتی با اجاره دکل، پاسخ‌گوی نیازهای موجود باشیم.

مجتهدی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضاشده با شرکت ملی حفاری ایران در حوزه ارائه خدمات فنی و تخصصی حفاری، همچنین مذاکره با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت بیان کرد: خوشبختانه شرکت عملیات اکتشاف نفت در دو سال اخیر هم در حوزه درآمدزایی و سودآوری و هم توسعه نیروی انسانی و کسب رضایت کارکنان موفق عمل کرده است. امسال نیز ارائه خدمات حفاری و تأمین دکل در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم شرکت عملیات اکتشاف نفت بتواند در سال ۱۴۰۳ با عمل به منویات رهبری و در اوضاع تحریم، با به‌کارگیری فناوری‌های به‌روز و نیروی انسانی کارآمد، در پروژه‌های نفت و گاز بهترین خدمات و سرویس‌های حفاری را ارائه دهد.

شرکت عملیات اکتشاف نفت به‌عنوان یکی از شرکت‌های شاغل در فعالیت‌های بالادستی صنایع نفت و گاز ایران که در حوزه ارائه خدمات فنی تخصصی در دو زمینه عمده عملیات اکتشافی و خدمات جانبی یکپارچه حفاری فعالیت می‌کند، از شرکت‌هایی است که در دولت سیزدهم، به‌ویژه در دو سال اخیر موفق شده در اجرای پروژه‌های نفتی عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

ناوگان عملیات حفاری شرکت عملیات اکتشاف نفت شامل هشت دستگاه دکل خشکی با ظرفیت ۲۰۰۰ اسب بخار با توانایی حفاری عمق ۷۰۰۰ متر است.