معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بااشاره به اهمیت بالای کار رسانه‌ای در جامعه گفت: رسانه یک ظرفیت بسیار بزرگ برای فرهنگ سازی است، امروز بهره بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت رسانه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار بالا است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به گزارش وقایع نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‌ سعید اوحدی روز یکشنبه در نشستی با شورای مرکزی صنفی ایثارگران با اشاره به شرایط ویژه امروز جامعه، عنوان کرد: در این شرایط اگر رویکرد مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری هم همواره بر آن تأکید دارند اجرایی نشود، قطعاً به جایی نمی‌رسیم.

معاون رییس جمهور افزود: امروز زمان کافی برای تغییر تئوری و نظریه‌های مدیریتی نداریم و مسائل در همه حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی متراکم شده است و جز مدیریت جهادی رویکرد دیگری پاسخ‌گو نیست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برخی کج‌روی‌های امروز جامعه را معلول زنجیره‌ای از مسائل خواند و گفت: نباید فراموش کنیم که در همین جامعه تمام انگیزه مادران شهدا که فرزندان خود را راهی جبهه‌ها می‌کردند و رزمندگان دفاع مقدس این بود که دین خود را به انقلاب و حضرت امام(ره) ادا کنند.

اوحدی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با رسانه ملی گفت: تقاضای ما از ایثارگران رسانه ملی این است که راهکارهای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه و تعاملی دو سویه در این زمینه برقرار شود.

اوحدی در ادامه گفت: با همه انتقاداتی که به رسانه‌ها می‌شود، اما باور من این است که امروز قدرت رسانه به قدری است که می‌تواند جریان‌ساز باشد.

وی تصریح کرد که نقش رسانه در جریان شیوع کرونا یک نقش محوری بود و بخش عمده‌ای از موفقیت‌های بزرگی که در حوزه کنترل بیماری کرونا نصیب کشور شد، به پشتوانه رسانه به خصوص رسانه ملی بوده است.