اعلام آمادگی عشایر کشور برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رأس دام، سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در حال انجام است و تاکنون عشایر برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رأس دام اعلام آمادگی کرده‌اند.

اعلام آمادگی عشایر کشور برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رأس دام، سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در حال انجام است و تاکنون عشایر برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رأس دام اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد در نشست هماهنگی تولید قراردادی گوشت دام عشایر با حضور مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر و مدیران عامل اتحادیه‌های عشایری کشور، گفت: در راستای حمایت دولت از عشایر و حفظ دام مولد، طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در حال انجام است و تاکنون عشایر برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام اعلام آمادگی کرده‌اند که این نشان می‌دهد این ظرفیت در جامعه عشایری وجود دارد.

وی افزود: در طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر، نهاده دامی جو باقیمت ده هزار و ۳۰۰ تومان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به عشایر داده می‌شود و به دلیل قرارگیری دام در چرخه پروار گوشت بیشتری تولید خواهد شد.

احمدی میرقائد خطاب به مدیران امور عشایر استان‌ها و مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونی عشایری کشور با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح باید دام عشایر بیمه شود، افزود: اجرای این طرح، یک کار بزرگ است و اگر با موفقیت انجام شود مقدمه‌ای برای اجرای طرح‌های بزرگ‌تر در مناطق عشایری کشور است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: درآمدزایی برای شرکت‌های تعاونی عشایری یعنی درآمدزایی برای عشایر و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

احمدی میرقائد با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۰ درصد از این طرح انجام‌شده است، یادآور شد: بهترین زمان برای پروار دام در آبان ماه است که کوچ پاییزه عشایر تمام‌شده و عشایر در مناطق قشلاقی خود مستقرشده‌اند.

وی بابیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر حفظ دام مولد است، اظهار کرد: چرخه پروار دام در این طرح چهارماهه بوده و ۲۵ درصد دامی که در چرخه تولید قراردادی قرار می‌گیرد بره است.