در نظر داریم تا دهه فجر پروژه ی متروی کرج به ایستگاه شهید سلطانی برسد تا بخش عمده ای از ترافیک استان را برطرف کند.

افتتاح ایستگاه مترو شهید سلطانی کرج در ایام دهه ی فجر/ در نظر داریم تا دهه فجر پروژه ی متروی کرج به ایستگاه شهید سلطانی برسد تا بخش عمده ای از ترافیک استان را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از ندای البرز، مجتبی عبداللهی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، که در روز یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، در ابتدا با تبریک به مناسبت نزدیک شدن به روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در شرایط سخت و با تمام توان خود در میدان های مختلف جهادی حضور دارند و با مطالبه گری، روشن گری، دور اندیشی مسؤولیت سنگینی را بر عهده دارند و نمی دانیم با چه زبانی از زحمات و تلاش های این قشر تشکر نماییم.

عبداللهی ضمن عذرخواهی از مردم استان به دلیل وجود مشکلات قطعی برق و آب در دو هفته گذشته عنوان کرد: به علت مصرف بیش از اندازه برق و خارج شدن برق از مدار به صورت سیستمی، منجر شد تا برق چاه‌های آب نیز قطع شوند و دچار کمبود آب بشویم. در حال حاضر ۳۰ درصد مصرف آب استان از سدها و ۷۰ درصد آن از طریق چاه‌ ها تأمین می‌شود، که طی سفر وزیر نیرو به استان در تلاش هستیم تا آب مصرفی سد و چاه به صورت مساوی باشد. سهم استان البرز از سدها به ۱۶۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است، که در حال حاضر امکان بهره برداری از این حجم آب برای ما ممکن نیست زیرا زیرساخت های کافی وجود ندارد و باید بستر را فراهم کنیم.

استاندار البرز از مصوبات سفر وزیر نیرو که حدود ۵ هزار میلیارد تومان آورده برای استان البرز داشته است، خبر داد و افزود: در سفر وزیر نیرو مصوبه احداث تصفیه خانه شماره ۳ استان البرز اخذ شد و تصفیه خانه شماره ۲ به بهره‌برداری رسید و با توجه به اینکه در استان مخزن ذخیره آب نداریم، در این راستا مخزن آبی به ظرفیت ۱۱۰ هزار مترمکعب احداث خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با لوله گذاری ۴۲ کیلومتر و با هدف دریافت حق آبه از سد طالقان مشکل کم آبی شهرستان اشتهارد تا ۳۰ سال آینده برطرف خواهد شد.

عبداللهی در خصوص تامین برق استان اضافه کرد: البرز ۲۰۰ مگا برق کم دارد، که در این راستا در نیروگاه قائم مجموعه ای ساخته می شود که حدود هزار مگا برق تولید خواهد کرد. برای نخستین بار پست ۴۰۰ کیلوولت باغستان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و مقرر شد ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت دیگر در اشتهارد و کمالشهر ظرف مدت دو سال آینده افتتاح شوند.

استاندار البرز گفت: یکی از راه های تامین برق مورد نیاز استان البرز، احداث نیروگاه تجزیه پذیر خورشیدی در اراضی به مساحت هزار هکتار در شهرستان اشتهارد است که سرمایه گذاران می توانند در این زمینه اقدام نمایند.

استاندار البرز در خصوص بخش بهداشت و درمان به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: بیمارستان خصوصی دولتی فردیس آماده بهره برداری و با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول ایشان افتتاخ خواهد شد. در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ تخت در استان البرز موجود است، که با افتتاح بیمارستان های دیگر در استان، هزار و ۴۰۰ تخت دیگر به سرانه درمانی اضافه می شود.

عبداللهی در پایان از تکمیل پروژه های نیمه تمام خبر داد و گفت: در بخش گازرسانی به روستاهای البرز، ۴۰ کیلومتر در جاده کرج چالوس و ۶۰ کیلومتر در جاده طالقان حفاری شده و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است که با توجه به قولی که داده بودیم استان البرز را به عنوان استان سبز معرفی خواهیم کرد.