به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از روستانیوز، جواد کرامتی اظهار داشت: این افزایش تعرفه نرخ انرژی بدون هیچ مصوبه قانونی و تنها برای تأمین منافع شخصی سازمان‌ها اتفاق افتاده است و اگر کمی در پرداخت بهای انرژی مصرفی تأخیر کنیم، برق ما قطع می‌شود.

افزایش ۵برابری تعرفه آب، برق و گاز صنایع بسته‌بندی، مدیرعامل صنایع بسته‌بندی توحید گفت: از ابتدای سال افزایش چهارتا پنج برابری تعرفه‌های آب، برق و گاز را برای صنایع بسته‌بندی داشتیم که این امر سبب افزایش هزینه‌های تولید و خارج شدن تولید از صرفه اقتصادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وقایع‌نیوزبه نقل از روستانیوز، جواد کرامتی اظهار داشت: این افزایش تعرفه نرخ انرژی بدون هیچ مصوبه قانونی و تنها برای تأمین منافع شخصی سازمان‌ها اتفاق افتاده است و اگر کمی در پرداخت بهای انرژی مصرفی تأخیر کنیم، برق ما قطع می‌شود.

کرامتی افزود: باید پاسخگویی مناسبی برای ایجاد این‌همه محدودیت و عدم‌حمایت از تولید و تولیدکننده وجود داشته باشد، چراکه در پی این اقدامات ضد تولید بسیاری از کارخانه‌هایی که تعداد زیادی از افراد را تحت پوشش خود قرار داشتند، تعطیل‌شده‌اند.

کرامتی در رابطه با وضعیت فعلی صنایع بسته‌بندی گفت: صنایع بسته‌بندی در مسیر رشد و توسعه خود با مشکلات و محدودیت‌های فراوانی دست‌به‌گریبان هستند، ولی طی۱۰سال اخیر با وجود رشد و ارتقاء به دلیل سیاست‌های ارزی، تحریم‌ها و تغییر مکانیزم سازمان‌های دولتی مشکلات بیش‌تر و پیچیده‌تر شده است.

کرامتی افزود: این مشکلات به دلیل مصوبات و دستورالعمل‌های سیستم‌های بانکی در انتقال ارز و تأمین اقلام به وجود آمده است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۸۵ به بعد تأمین عمده قطعات و سخت‌افزار ما از کشورهای چین، هند و تایوان بوده و

محدودیت‌ها هم هر روز بیش‌تر شده است.

همچنین به دلیل درخواست کشورهای دیگر برای پرداخت دلار، یورو و یوان از لحاظ انتقال ارز در گمرکات مشکلات و پیچیدگی‌هایی دارد.

کرامتی گفت: زمانی که قطعه‌ای خارج از سیستم بانکی توسط شخصی خریداری و وارد گمرک شود، جنس در گمرک بلوکه می‌شود، چراکه بر اساس قانون تنها باید از طریق سیستم‌ بانکی پول قطعات پرداخت شود. این در حالی است که بسیاری از بانک‌های ما پرداخت دلار، یورو و یوان را انجام نمی‌دهند و حساب‌ها بر اساس ریال است.

وی با اشاره به نوسان قیمت آخال در تمام دنیا بیان کرد: بسیاری از کشورها آخال بسیاری را تولید و صادر می‌کنند؛ درواقع آخال به‌صورت شناور بین کشورها منتقل می‌شود؛ البته کشور چین به دلیل جمعیت بالا و مصرف زیاد، آخال را تولید و به کاغذ تبدیل می‌کند و صادرات ندارد.

کرامتی با اشاره به نیاز کشور به آخال بیان کرد: در ایران به دلیل نوسانات زیاد به‌صورت سالانه به واردات آخال نیاز داریم.

وی افزود: در طول سال حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزارتن انواع کاغذ بسته‌بندی تولید می‌کنیم که بخشی از آخال موردنیاز آن از داخل تأمین و مابقی هم وارد می‌شود.

کرامتی همچنین افزود: با وجود نوسان بازار جهانی باید روند واردات آخال با اختصاص مجوزهای لازم به کارخانه‌ها تسهیل شود تا بتوانیم از آذربایجان و سایر کشورهای همسایه آخال وارد کنیم و اگر اجازه واردات آخال باکیفیت داده شود، سیستم تصفیه‌خانه کارخانه‌ها دچار مشکل نمی‌شود.

مدیرعامل صنایع بسته‌بندی توحید گفت: متأسفانه جمع‌آوری آخال به‌صورت شخصی زیاد شده و واسطه‌ها با تزریق منابع پولی زیاد به پرس‌کارها آخال را به آن‌ها می‌دهند و سپس توسط آن‌ها پرس می‌شود و برای تولید کاغذ به کارخانه‌ها فرستاده می‌شود.

  • منبع خبر : https://www.rustanews.ir/