افزایش ۵۴ درصدی میزان کشتی‌های ورودی در بندر انزلی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۴۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی خبرداد.

افزایش ۵۴ درصدی میزان کشتی‌های ورودی در بندر انزلی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۴۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی خبرداد.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، مجتبی نظری با بیان اینکه مجتمع بندری انزلی با ۳۰۰ سال فعالیت تجاری، از پرسابقه‌ترین بنادر دریای خزر است، اظهار داشت: بندر انزلی به لحاظ تجاری دارای وجهه بسیار خوبی در تمام کشورهای حاشیه دریای خزر است و در حال حاضر نیز یکی از ظرفیت‌های استان برای فعالین تجاری محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت های حوزه صادرات و واردات مجتمع بندری انزلی طی ۶ ماهه امسال، گفت: تعداد کل کشتی‌های ورودی از ابتدای سال جاری ۳۷۷ فروند بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری انزلی افزود: در ۶ ماه نخست امسال، یک میلیون و ۹ هزار و ۱۱۵ تن تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۴ درصدی را تجربه کردیم.

نظری با اشاره به اینکه در حوزه واردات کالا شاهد رشد ۹۰ درصدی بودیم گفت: از جمله این کالاها می‌توان به تخلیه ۶۷ هزار و ۷۳۷ تن  آهن آلات اشاره کرد که رشد ۴۲ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به واردات روغن حوراکی و غلات به عنوان کالاهای اساسی به مجتمع بندری انزلی، تصریح کرد: وارادات روغن خوراکی با ۷۲ هزار و ۹۶۴ تن و رشد ۲۶۵ درصدی و غلات تخلیه شده رشد ۹۴ درصدی را شاهد بودیم.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی تخلیه شده در ۶ ماهه امسال با ۶۰۷ هزار و ۷۱۳ تن، رشد ۱۰۳ درصدی را داشته، گفت: طی این مدت کالاهایی از جمله مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و کنستانتره میوه از طریق مجتمع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشته است.