مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: واحد متانول پتروشیمی بوشهر در ۱۹ اسفند توانست با عبور از مرز ۱.۵ میلیون تن تولید، افزایش ۸ درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشد.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: واحد متانول پتروشیمی بوشهر در ۱۹ اسفند توانست با عبور از مرز ۱.۵ میلیون تن تولید، افزایش ۸ درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشد.

به‌ گزارش وقایع نیوز به نقل از ایسنا، جواد حاتمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پتروشیمی بوشهر در ۲ عرصه در حال فعالیت است، اظهار کرد: نخست، بخش تولید در فاز اول و زنجیره ارزش متان و همزمان اجرای فاز توسعه‌ای و ابرپروژه فاز دوم که توسعه زنجیره ارزش اتان است.

وی افزود: در ابتدای سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲ با تغییر رویکرد و برنامه‌ها و تعیین اهداف جدید، بخش زیادی از چالش‌های پیش‌رو در هر دو عرصه اعلام شده را تاکنون حل کرده، منافع و موفقیت‌های را برای سهامداران، شرکت و کشور کسب کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: همزمانی تولید در فاز اول و اجرای همزمان ۴ پروژه در قالب ابرپروژه فاز دوم، فرصتی برای پتروشیمی بوشهر بود تا بتواند علاوه بر فروش داخلی، صادراتی، ارزآوری و کمک به چرخه اقتصاد کشور، بخشی از منابع مورد نیاز اجرای فاز توسعه‌ای را هم تامین کند.

حاتمی با بیان اینکه در هفته پایانی دی‌ماه توانستیم ۱.۳۱۸ تن متانول تولید کرده و از رکورد خودمان از ابتدای راه‌اندازی این واحد در سال ۱۳۹۹ عبور کنیم گفت: به شکل عینی برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در رشد تولید قدم برداشتیم. در سرویس نگه داشتن تمام خطوط تولیدی، تعمیرات همزمان بخش‌های مختلف بدون توقف تولید و رفع کوچکترین نشتی‌های خطوط فرآیندی، بخشی از تلاش و جهاد صورت گرفته توسط همکارانم است که در کنار خصایص منحصربفرد پتروشیمی بوشهر مانند دراختیار داشتن زنجیره بالادست گاز تا متانول و همچنین استقلال حداکثری در تامین یوتیلیتیتوانستیم تا ۱۹ اسفند، یک میلیون و پانصد و بیست و سه هزار تن تولید متانول داشته و تولید خود را نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: شرکت پتروشیمی بوشهر نمونه‌ای بارز از توجه و بهره‌گیری از توان و تخصص داخلی در عرصه بهبود عملکرد تولید است. اتکای ما برای افزایش تولید، توان و تجربه در کنار انگیزه جوانان نخبه بوده است. به‌دور از هیاهو، دانش فنی در دسترس را با پروژه‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء داده و در برخی زمینه‌ها تولید علم نیز داشته‌ایم.

به گفته حاتمی واحد متانول یک میلیون و ششصد و پنجاه هزارتنی پتروشیمی بوشهر، امسال شاهد رکورد تولیدی متفاوت نسبت به تمام ادوار خود بوده و این رویداد امیدآفرین در کنار نزدیک شدن به تکمیل ۳ واحد از ابرپروژه فازدوم نیز، نویدبخش ارتقای نقش پتروشیمی بوشهر در اقتصاد و صنعت ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده و سال ۱۳۹۹ فاز اول آن با ظرفیت تولید ۶.۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی به‌بهره‌برداری رسیده است، گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری خود تنها پالایشگاه گازی صنعت پتروشیمی را راه‌اندازی کرده و در آینده‌ای نزدیک با تکمیل ۴ واحد تولید الفین، اتیلن‌گلایکل، پلی‌اتیلن سنگین و یوتیلی و آفسایت خود، ۹ واحد فرآیندی که زنجیره ارزشی منحصربفرد از بالادست گاز تا محصولات اتان و متان پایه را تشکیل می‌دهد در اختیار خواهد داشت.

به گفته وی فاز سوم این مجتمع ۷۷ هکتاری (در ۴ سایت مختلف) نیز خوراک خود را از محصولات نهایی و میانی فاز اول و دوم تامین خواهد کرد. استقلال حداکثری در تامین یوتیلیتی نیز از دیگر ویژگی‌های این شرکت است.