این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری ها و افزایش تعاملات فی مابین در زمینه های مرتبط بالاخص ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، اعطای تسهیلات ریالی و... منعقد گردید.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری ها و افزایش تعاملات فی مابین در زمینه های مرتبط بالاخص ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، اعطای تسهیلات ریالی و… منعقد گردید.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از روابط عمومی چادرملو، این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری ها و افزایش تعاملات فی مابین در زمینه های مرتبط بالاخص ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، اعطای تسهیلات ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی، صدور انواع ضمانت نامه های ریالی، پذیرش رکن ضامن در انتشار اوراق مرابحه و صدور اوراق گواهی اعتبار مولد برای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکتهای تابعه در چارچوب قوانین و مقررات جاری بانک و ضوابط ناظر بر تخصیص اعتبار هر سال  بر اساس دستورالعمل های ابلاغی منعقد گردید.

بر اساس همین گزارش در این مراسم مهندس طاهر زاده  مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی  چادرملوگفت: شرکت چادرملو به عنوان یکی از بنگاههای اقتصادی کشور و از پیشرانان اصلی توسعه بخش صنعت و معدن به ویژه در زنجیره فولاد فعالیت عمده خود را بر دو بخش اساسی تولید و توسعه متمرکز کرده است و دارای نقش اساسی در تامین خوراک زنجیره فولاد کشور می باشد .

وی با اشاره به اینکه توسعه کشور به عنوان یک تکلیف و ضرورت اجتناب ناپذیر برای تمامی فعالان اقتصادی محسوب می گردد افزود: این توسعه نیازمند هم افزایی بیش از پیش میان تمامی ارکان کشور از جمله نظام بانکی است .

مدیر عامل چادرملو ضمن تصریح  لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود کشور گفت: در حال حاضر اهم طرح های معدنی و صنعتی شرکت مشتمل بر ۳۵ طرح توسعه با پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر ۲/۵ میلیارد یورو و پیش بینی اشتغال  مستقیم و غیر مستقیم ۴۴ هزار نفر می باشد و قطعاً استفاده از قابلیت های نظام بانکی برای حمایت و پشتیبانی از این طرح ها بسیار مثمر ثمر خواهد بود .

مهندس طاهر زاده اظهار امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه شروعی برای ارتباط بیشتر با بانک صادرات و هدایت منابع نقدینگی به سمت بخش صنعت و معدن در جهت رونق این بخش باشد .

در ادامه این مراسم دکتر سیفی مدیر عامل بانک صادرات ایران نیز با بیان نقش موثر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  در اقتصاد کشور گفت: همانطور که در شعار چادرملو بر نماد توسعه پایدار تاکید شده است ما هم امیدواریم بتوانیم به عنوان نماد تامین مالی توسعه طرح های اقتصادی کشور، خدمات مالی خود را با خلق نقدینگی برای واحدهای تاثیر گذار در ارزش آفرینی اقتصادی کشور تعمیم دهیم .