به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان پور،شعار سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد “فائو” ( FA0) که مقر مرکزی آن در شهر رم ایتالیااست و اکثر کشور‌های جهان عضو آن هستند غذا برای همه است که نشان از اهمیت و اولویت تامین مواد غذایی برای آحاد جوامع بشری است و برنامه جهانی غذای این سازمان در راستای همین اصل ضروری در زمان جنگ‌ها و قحطی است.

امنیت غذایی و غول‌های صنعتی لیگ برتر فوتبال ایران، امنیت غذایی و مولفه‌های آن از راهبردی‌ترین سیاست‌های کشور‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش وقایع‌نیوز به نقل از اکوپرشین، علیرضا کیهان پور،شعار سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد “فائو” ( FA0) که مقر مرکزی آن در شهر رم ایتالیااست و اکثر کشور‌های جهان عضو آن هستند غذا برای همه است که نشان از اهمیت و اولویت تامین مواد غذایی برای آحاد جوامع بشری است و برنامه جهانی غذای این سازمان در راستای همین اصل ضروری در زمان جنگ‌ها و قحطی است.

تحلیلگر رسانه‌ای بخش کشاورزی: در کشورهای عضو OECD سوبسید آشکار و پنهانی قابل توجهی به کشاورزان وتولیدکنندگان توسط دولت‌ها تخصیص می‌یابد که مولفه امنیت غذایی و دسترسی همگان را به دور از نوسانات بازار و کمبود آن در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی وغیر طبیعی و همچنین قابل پیش‌بینی وامتزاجی از هردو مانند زلزله، آتش سوزی‌های گسترده، سیل، خشکسالی، اپیدمی بیماری‌های ویروسی و باکتریایی، شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان ودام معروف به زئونوزها و… را برای عبور از بحران‌های احتمالی فراهم نماید.

در این شرایط تحمیل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و عوارض ناشی از بیماری  چموش کوویید۱۹ وانواع سویه‌های جهش یافته آن باید با الویت بندی اقدامات در این راستا به دنبال راهکارهای اجرایی بود.

به تیم‌های فوتبال غول‌های صنعتی ایران در لیگ برتر در فصل ۱۳۹۹_ ۱۴۰۰ نگاه کنیم:

فولاد اهواز

تراکتور سازی تبریز

ماشین سازی تبریز

سایپای تهران

پیکان تهران

نساجی مازندران

صنعت نفت آبادان

نفت گچساران

شهر خودروی مشهد

گل گهر سیرجان

مس رفسنجان

سپاهان اصفهان

ذوب آهن اصفهان

آلومینیوم اراک

و به جز تیم‌های سنتی فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال تهران از مجموع ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال ایران ۱۴ تیم فوتبالی غول‌های صنعتی جزء این جدول هستند.

باشگاه‌های فرهنگی_ ورزشی در تمامی رشته‌ها وبه ویژه رشته ورزشی پرطرفدار فوتبال نشاط وشور جوانی، کسب درآمد و گلچین بازیکنان آنان در قالب تیم ملی کشور موجب سرافرازی وافتخا ملی در عرصه‌های جهانی وقاره ای است و در این مورد همه متفق القول هستند وشکی در آن نبوده ونیست.

اما لطفا به پول‌های پرداختی یا در حال پرداخت فصل نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال در ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ نگاه کنید که هوش را از سر همگان پرانده است وتیلیارد‌ها تومان پول بی حساب و کتاب در حال پاشیدن است که همان طور که در ابتدای یادداشت فوق آمده در این شرایط تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه مردم ایران و بیماری نفس گیر کرونا اولویت‌ها باید با تخصیص بودجه و اعتبار برای کشاورزی و تولید موادغذایی کشور باشد واین پول پاشیدن‌های غیرمتعارف فوتبالی به جز حق ترانسفر لژیونرها( پورسانت) درد وزخم کهنه ومزمنی بر پیکره تولید مواد غذایی و امنیت غذایی کشور است.

علیرغم تلاش دلسوزانه و جهادی مسوولان بخش کشاورزی برای تخصیص اعتبارات و هزینه‌ها و خرید تضمینی گندم، نهاده‌ها و تولید تمامی اقلام مورد نیاز مواد غذایی کشور این سقف پول‌های پرداختی به بازیکنان در این شرایط نمی تواند توجیه منطقی داشته‌باشد.

تولید و تلاش کشاورزان در تامین مواد غذایی کشور که باب میل مصرف وخوردن همین ورزشکاران و فوتبالیست‌هاست که شکم خود را سیر کرده و انرژی گرفته تا بتوانند حداقل ۹۰ دقیقه بدوند آیا سهمی از این پول‌ها و وپورسانت‌های نقل و انتقالات و سرمایه‌گذاری‌های وحشتناک صنایع کشور در ورزش فوتبال وبه عنوان نمونه ۱۴ تیم فقط فوتبال غول‌های صنعتی در قالب خارج از شمول ویا کمک‌های بلاعوض دارند؟

هرچند لازم به توضیح است که دوتیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران با هزینه‌های دوبلکس و وسوبلکس سرمربیان، مربیان وکادر فنی تقریبا به اندازه همان ۱۴ تیم دیگر پول پاشی دارند و در پایان متاسفانه یک سرمربی معروف فوتبال که هرچه دارد و ندارد از همین برکت سفره تمام نشدنی فوتبال و رانت پنهان آن در دلالی، سوداگری و واسطه گری است گلو پاره می‌کند و در رسانه ملی داد بزند که در این ۴۰ سال و اندی فقط ظلم بوده و ظلم دیده‌ایم!

که البته درست می‌گویند و کمترین ظلم در حق این اردشیر سابق فوتبال و ژنرال کنونی گل‌گهر سیرجان فقط اتومبیل پورشه و لامبرگینی آقازاده ایشان است که خیلی به نظر ظلم بزرگی در حق ایشان است.  

به کجا چنین شتابان در دور؛ دورهای پورشه‌ای آقا‌زاده در شهرک غرب تهران که با یک تصادف شبانه در چند سال پیش لورفت؟!.