از اول فروردین تا اول اردیبهشت ۱۴۰۳ معادل سه میلیارد و دو میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

از اول فروردین تا اول اردیبهشت ۱۴۰۳ معادل سه میلیارد و دو میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش وقایع نیوز به نقل از ایسنا، علی طرزعلی – معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران – در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از ابتدای سال تا یکم اردیبهشت ماه سه میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی، ‌خدمات،‌ تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی انجام شد.

وی گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان کرد: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» ۱۵۵معادل میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱، یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایاین فروردین ماه سال جاری دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: طی ۱۸ مرحله حراج شمش طلا در مرکز بادله ارز و طلای ایران تاکنون ۲۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است. همچنین ۱۹ مرحله حراج امروز ( دوم اردیبهشت ماه سال جاری) برگزار شد.