سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت: 4 هزار و 400 هکتار اراضی شهر جدید مهستان که متعلق به دولت است، فاقد سند تک برگ می باشند و در این راستا با تعامل با اداره ثبت در این راه قدم برداشته تا در مرحله اول سند تک برگ کل اراضی را دریافت نماییم و مالکین مساکن مهر نیز پس از دارا شدن سند تک برگ اراضی و گرفتن پایان کار می توانند جهت دریافت سند تک برگ واحدهای خود اقدام نمایند.

تمامی واحدهای مسکن مهر شهر مهستان سنددار می شوند / سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت: ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهر جدید مهستان که متعلق به دولت است، فاقد سند تک برگ می باشند و در این راستا با تعامل با اداره ثبت در این راه قدم برداشته تا در مرحله اول سند تک برگ کل اراضی را دریافت نماییم و مالکین مساکن مهر نیز پس از دارا شدن سند تک برگ اراضی و گرفتن پایان کار می توانند جهت دریافت سند تک برگ واحدهای خود اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وقایع نیوز به نقل از فاطمه صادقی، ذبیح ا.. زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: با توجه به سیاست های مقام عالی وزارتخانه که در مجلس نیز اعلام نمودند که ما به دنبال مردمی سازی مسکن هستیم، در حوزه نهضت ملی مسکن آسیب شناسی در سطح وزارتخانه اتفاق افتاده و مطالعات خوبی انجام گرفته است تا مشکلات و تجربه تلخ مسکن مهر را نداشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در این طرح زمین واگذار می شود و به جای انبوه سازی با مشارکت مردم، مراحل ساخت مسکن انجام می گیرد و هدف ما این است که در زمینه ساخت از تصدیگری به سمت تسهیلگری گام برداریم. فعالیت اجرایی ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر مهستان انجام و تمامی پیمانکاران این طرح، از طریق فراخوان و با ارزیابی کیفی دومرحله ای انتخاب می شوند و از شهریور سال جاری تحویل اولین واحدهای مسکن ملی آغاز خواهد شد.

زارع گفت: یکی از معضلات بزرگ مسکن مهر در شهر جدید مهستان مشکل آسانسور است که در سال های ۹۸ بعضی از پروژه ها بدون آسانسور به مالکین تحویل داده شده و بیشترین نارضایتی مردم در حال حاضر نبود آسانسور می باشد که در این راستا صندوق ملی مسکن که مصوب مجلس و تدبیر دولت حاضر است، با بنیاد مسکن به صورت متمرکز نیازها را دریافت و در کل کشور خریداری کرده و از هفته آینده مراحل قرارداد آن با مدیریت مسکن استان البرز بسته خواهد شد که به شهر جدید مهستان نیز تخصیص داده شده است و سریعا تا دو هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز و مسئله آسانسور در شهر جدید در حوزه مسکن مهر پایان خواهد یافت.

وی اظهار داشت: جهت دریافت سند تک برگ اراضی نیز، تاکنون ۱۷ سند تک برگ صادر شده و امیدواریم طی ۶ الی ۷ ماه آینده سند تک برگ کلیه اراضی باقی مانده نیز دریافت شود.