به‌گزارش اکوپرشین به‌نقل از روستانیوز، شمس‌الله شریعت‌نژاد در پاسخ به این‌که شرایط اجتماعی کشور برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، اظهار داشت: مردم باید بدون استرس از این طرح استقبال کنند و درآمد مردم به میزانی باشد که افزایش قیمت‌ها باعث کاهش قدرت خرید مردم نشود.

حذف ارز به صلاح مملکت و مردم نیست! عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی که هیچ زیرساختی فراهم نیست و سیستم اداری ما مشکل‌دار و بدون انضباط است و شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، اگر مسئولان به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، ارز چهارهزار و ۲۰۰تومانی را حذف کنند، مگر این‌که بخواهند کارهایی کنند که به نفع مردم باشد و ما بی‌خبر باشیم.

به‌گزارش وقایع نیوزبه‌نقل از روستانیوز، شمس‌الله شریعت‌نژاد در پاسخ به این‌که شرایط اجتماعی کشور برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، اظهار داشت: مردم باید بدون استرس از این طرح استقبال کنند و درآمد مردم به میزانی باشد که افزایش قیمت‌ها باعث کاهش قدرت خرید مردم نشود.

به‌گزارش وقایع‌نیوز به‌نقل از روستانیوز، شمس‌الله شریعت‌نژاد در پاسخ به این‌که شرایط اجتماعی کشور برای حذف ارز چهار هزار و 200تومانی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، اظهار داشت: مردم باید بدون استرس از این طرح استقبال کنند و درآمد مردم به میزانی باشد که افزایش قیمت‌ها باعث کاهش قدرت خرید مردم نشود.

وی ادامه داد: در شرایطی که درآمدها واقعی نبوده و در سیستم اداری کشور هیچ‌کس در جای خود نیست و حتی دولت نمی‌تواند قیمت دو مغازه کنار هم را کنترل کند، اجرای این طرح گرفتاری‌های مردم را دوچندان می‌کند.

شریعت‌نژاد همچنین در مورد تبعات اجرای طرح حذف ارز چهارهزار و ۲۰۰تومانی گفت: در اجرای این طرح رانت و رفاه دخیل است و تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی به دنبال خواهد داشت که اگر زیربنای درستی در اجرای این طرح نباشد، تهدید جدی برای آقایان است و قطعاً تبعات آن به سفره مردم خواهد رسید و روزبه‌روز سفره مردم را تنگ‌تر خواهد کرد.

وی در مورد راهکارهای لازم در جهت اجرای درست این طرح بیان کرد: باید به مردم اطمینان دهند که انضباط و ثبات اقتصادی در مملکت ایجادشده، اهرم‌های نظارتی سیستماتیک و قوی آماده شده و رانت‌خواری‌ها پیگیری می‌شود و همچنین قوه قضائیه از حالت انفعال خارج شود و امنیت اقتصادی را برای تولیدکننده‌ها ایجاد کند.

شریعت‌نژاد در ارتباط با عملکرد مجلس انقلابی در تأمین معیشت مردم عنوان کرد: مجلس اختیاری ندارد و هرچه بگویند همان را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: در شرایط فعلی و به‌عنوان نماینده سابق مردم در مجلس مخالف حذف ارز چهارهزارو ۲۰۰تومانی هستم و اجرای این طرح را به صلاح مملکت و مردم نمی‌دانم.

  • منبع خبر : https://www.rustanews.ir/